En nerds verste mareritt!

Torsdager er min kurdag, helt vanlig det. Denne helgen har vi brukt til å se BlizzCon live stream på tv, hvert eneste år har vi virtual ticket slik at vi kan få med oss alt det nye som skjer på den fronten.

Nå har det slik, torsdag 13.11.2014 er også dagen da World of Warcraft Warlords of Draenor kommer ut. Dette er en hendelse som jeg ikke har gått glipp av før! Det er 10 års jubileum i år. Tenk det er 10 år siden vanilla wow kom ut. Jeg har vært trofast spiller siden da! Også skal jeg i år gå glipp av årets høydepunkt? Jeg skal gå glipp av første dagen med ny expansion. Dette er en nerds mareritt. Rundt meg kommer gamere til å sitte å kose seg med sin nye flotte expansion, også ligger jeg der da..Syk og elendig i sofa. Denne uken kommer det ikke til å være noen blid Mia i hus.


Warlords of Draenor! Les mer om endringer til expansion her.

Endringene er noe av det som blir spennende. Nå spilte jeg ikke noe særlig på verken Cataclysm eller Mist of Pandaria, men det må alltids testes. Så alle expansions har ihvertfall fått en karakter levlet opp, helst litt mer. Alle gamle spillere har en tendens til å drømme seg tilbake til vanilla wow, muligens TBC også. Spillet trengte en ansiktsløftning etter 10 lange år!


Et eksempel på endringer utseendemessing.
 

Det er siste runden min med FEEC100, siste runden med hestekuren. Nei, en nerd klarer ikke glede seg når man vet at uken på sofa kommer til å bli tortur. Tidligere har jeg koset meg med broderi og serie, denne omgangen, ja da surmuler jeg som bare det. Noen vil kanskje si det er latterlig, herregud, det er jo bare et spill. Ok, jeg skal ta ifra deg din største hobby, mobilen din kanskje? Eller pengene dine så du ikke får reke på handlesenter å shoppe. Facebooken din kan jeg også ta, når man først er igang. Alle har noe de ikke vil leve foruten, eller noe de gleder seg enormt til. Jeg trenger denne virkelighetsflukten nå. Jeg trenger å kunne drepe noen slemminger, lik cellegiften dreper kreftceller. Jeg trenger å kunne sloss litt, få ut litt frustrasjon, ingame! Noen ganger trenger en kreftpasient å klage over andre ting enn kreften, selv om det her faktisk er behandlingen som kommer i veien.


Man er jo gjerne litt nostaligisk til tider. Min første karakter på wow var en gnome warlock! Laget meg en ny, si hei til Lilleheksa!

Dette spillet hjalp meg opp fra gjørma en gang i tiden, det vil for alltid ha en plass hos meg på grunn av det. Jeg var deprimert, slet med angst. Hadde det ikke vært for spillet hadde en gått på veggen for lenge siden. Jeg fikk mange nye venner igjennom spillet, en felles plattform. Jeg minnes lekene vi gjorde i Stormwind, en gjemte seg, resten lette. En gold i premie, var stort på den tiden! Alle 17 Mai togene, julefeiring. Samholdet blant nye og gamle venner. Samarbeidet under raid, jubelen når man endelig klarte det! Wow har for meg vært god terapi igjennom årene. En plass man kan drømme seg bort, glemme den vonde virkeligheten for en stund. Eller gi virkeligheten en på trynet! Her er det du som er sjefen, her er det du som er sterkest!

Jeg minnes første gangen jeg hintet til min samboer Sigurd at jeg likte han. Han tok ikke hintet i det hele tatt. Han sa derimot ganske så direkte at det var raid på gang 18.00, da skulle han og guilden ta Molten Core med en group på 40 stykker. Det krever litt når 40 stykker skal samarbeide! Han gikk sammen med meg til døren, hadet! Heldigvis for han så forstod jeg greia. Jeg forstod at han kan ikke ødelegge for 39 andre spillere. Jeg minner han på det selv den dag idag. 


Lilleheksa er IKKE fornøyd med at hun blir stående uberørt i Ironforge i en hel uke!

Lot meg inspirere litt av den gjengen som under oktober sprang med masse små rosa gnomer til ære for brystkreft. Stakk derfor en tur innom frisørsalongen i wow. Fikset hårfargen over til blå, til ære for prostatakreft nå i November. 


Det ser kanskje litt grått ut, men det er lyseblått.

Når det er nevnt så anbefaler jeg alle å se denne dokumentaren, ble vist under BlizzCon. World of Warcraft: Looking for group. Jeg anbefaler den kanskje ekstra til de som har et negativt syn på gamere, eller de som har et barn eller barnebarn som spiller. Anbefaler den også til gamle wow spillere, da du vil få se utviklingen igjennom tiden! Er i grunn det dokumentaren handler om, men også samholdet blant spillere! For de som kun ser på ting som har kjendiser, det er noen av den sorten også.

Til ære for den nye Warlord og Draenor gir jeg dere den nyeste sangen til Chorister (tidligere DarkPippi the mage)! Til de som ikke kjenner til han, så lager han parodier med wow tema. Utrolig stemme og variasjoner av sjangre!

 

-PfUl6-RPL8

 

Noen gamle klassikere fra Chorister hører også med.
La oss starte med følelsen når en ny expansion kommer. Følelsen når du må KASTE alt det gamle epic gearet! Denne kommer nok til å gjelde nå også. Epics!

ZPDcEWLbMZY


Den følelsen når noe nytt kommer, og du ikke har rukket å gjøre deg ferdig. Content that we used to run!

OtHvCkmxKtw


Da får jeg bare smøre meg med 
tålmodighet, håper sove/kvalmeuken min går fort unna! Spill unna frustrasjonene deres folkes! Har du aldri prøvd, så vet du ikke om du liker det. Går ikke an å bare se på.

Mvh

Mia

#gaming #spill #wow #nerd #mareritt #blizzcon #cellegift #brystkreft

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg