Plastic fantastic, pipebrann, DoggieBag og BlizzCon 2014!

For en dag!

Jeg og mamma dro til byen for å endelig skaffe meg brystprotese. Turen gikk til Medi Nor, bandasjekjeden.  Der møtte vi en hyggelig dame som tok meg med på et bakrom. Her var det ikke noe tull, av med klærne så prøvingen kunne begynne. Elsket ærligheten hennes, på en pen måte sa hun ifra når en brystholder ikke passet til meg. Ikke noe tull der i gården. Jeg ente opp med en brystprotese i størrelse 2, og to stykker brystholdere. Har enda råd til å kjøpe noen flere, så tror jeg må stikke innom en tur i desember å se hva de har. 

Nå kan jeg endelig skryte av at jeg har plastpupp!


Den føles så ekte! Plastic fantastic boob!

Jeg ente opp med to av samme type brystholder, en hvit og en rød. Det var ganske vanskelig å finne noen som passet meg. Har jo ikke akkurat verdens største byste.


To pupper! En av ekte plastikk! Føltes bra å ha noe som fylte opp den tomme/flate siden.

Etter byturen ble jeg med mamma hjem til henne. Min bror hadde fyrt i ovnen, ikke noe unormalt i det. Helt til det begynte å ryke fra stykket imellom pipen og ovnen. Min bror tittet inn i ovnen, det var rødglødende oppe i ovnen. Jeg bestemte meg for å ringe brannvesenet å høre med dem hva de mente om saken. Det var ikke spørsmål, han i andre enden var klar i sin sak -Det høres ut som pipebrann. Vi sender noen bortover. Etter en stund ringte han igjen, bare for å melde ifra om at nå var karene på vei bortover. Vi måtte gå ut og ta imot dem. Gjorde ikke meg noe, jeg har angst for brann. Helt siden 1994 når huset vårt brant ned, jeg var 8 år, min bror 5 år. Vi var alene hjemme når brannen startet. Alt gikk greit, men brann har satt sine spor. 

Det er vell noe to stykker fra godeste blåhuset kan skrive under på. Blåhuset var et hybelkompleks jeg og noen andre jenter bodde i når jeg gikk på videregående. Hybelovnen min tok fyr, jeg frøs til, handlingslammet. Stine måtte slukke brannen, tøffa! Det ironiske er at vi akkurat hadde snakket om aprilspøker, da Marthe sier -Ovnen din brenner! Haha, artig du! Stine går inn å ser, -Det er sant! Så gøy dere er! Den brant. Ingen brannalarm gikk av, brannslukningsapparatet var sist sjekket i 1996. Hun dama som eide huset ble ikke blid på oss når vi tok tak i saker der! Hun ble pålagt å fikse opp i både alarmen or apparat!

Tilbake til hva som skjedde hos mamma. Brannmennene kom inn og sjekket ovnen og pipa. Det var over 300 grader på et tidspunkt, men ellers virket alt greit. Røyken hadde avtatt imens vi venter på at brannfolkene skulle ankomme, heldigvis. De sjekket fra alle kanter. Mamma fikk fyringsforbud, hun må vente til feieren har vært der på mandag. Når vi studerer ovnen nå, så har malingen på røret fra ovnen til pipa krakelert seg, det er også hvit gråaktig rundt der.


Action med pipebrann hos mamma!

Brannmennene mente det mest sannsynlig har vært en askepropp som har antent. Han tipset mamma om å brenne appelsinskall, det skulle visst løse opp aske/sot. Det artige er jo at saken havnet i avisen itromsø kort tid etter. Det hele ente heldigvis godt! Det var et tidspunkt der vi ikke turte å være nær ovnen. Så ut som den skulle sprekke av intens varme.

Når vi omsider kom oss hjem igjen hadde DoggieBaggen til Jesper ankommet! Det var mye snadder til han oppi der, pluss to leker av god kvalitet (trixie og kong). 


Masse snadder og leker til godgutten! #DoggieBag

Så ble klokken endelig 20.00, og BlizzCon 2014 åpningen startet! Vi ser på BlizzCon vært eneste år, slikt kan man ikke gå glipp av. Er greit at en kan gå tilbake å se på nytt om man har gått glipp av noe. Er nok mye som skjer i løpe av natten som vi venter med til i morgen. Virtual ticket for the win!


Mike Morhaime starter åpningen av BlizzCon 2014!

Litt skuffet over at det ikke var mer nytt til Diablo 3. I år er det som kjent 20 års jubileum til Warcraft, og 10 års jubileum til World of Warcraft. En annen stor nyhet fra Blizzard, som de faktisk har klart å holde relativt tett om. Nytt spill! First person shooter game, Overwatch! Heroes of the storm går også snart over i closed beta (januar).

Det blir nok en god del nerding fremover, men det skal vi komme tilbake til!

Mvh

Mia 

#plasticfantastic #pupp #pipebrann #brystkreft #blizzcon

2 kommentarer
    1. En innholdsrik dag me andre ord 🙂 Godt det gikk bra med dokker og huset 🙂
      Kose dæ masse Mia 😀
      God klem fra hu der nabon borti der en plass :/

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg