Når du røyter mer enn bikkja…

Dagen startet helt vanlig, morgenstellet ble gjort uten noe nevneverdig. Men så, i formiddag skulle jeg en tur på do. Ja, på dass faktisk… Som et lite eksperiment hadde jeg latt dotten gro. Når en var ferdig, så merker jeg at noe var rart, ser ned…masse hår på papiret! Napper forsiktig i dotten. Har du sett, dotten løsner!

Stilte meg foran speilet, førte fingrene igjennom håret. Jøss, alt løsner jo! Tenk at det kan skje så fort, i morges satt jo håret fast i skallen! I dag er det faktisk presis 14 dager siden kuren. Var litt gøy å nappe ut hår på det viset. Men så slo det meg, det kan bli litt grisete med masse hår overalt. Valgte å vente til Sigurd kom hjem fra jobb, trengte litt hjelp til å fikse hodehåret. Dotten friserte jeg selv, var kanskje en dårlig idé med det eksperimentet.


Når man røyter mer en bikkja, da er det på tide å klippe håret!

Etter en kjapp middag, som bestod av lekker klassisk Grandiosa var vi klar for frisering. Sigurd inntok rollen som frisør meget seriøst. Først hadde han det litt gøy på min bekostning, ved å lage fartsstripe over hodet. Forsøkte å ta bilde av det, men farvene og utseendet generelt på bildene var som fra en annen verden. Dine øyne ville falt ut av synet, velger derfor å spare deg kjære leser.


Her skal det klippes!

Sigurd var en dyktig frisør, selv om jeg satt med frysninger av duringen fra barbermaskinen. Noen lange hår var det her og der, gjør ingenting. De faller fort av, de fleste kunne jeg bare lette av allerede nå. Forhåpentligvis vil det korte håret ikke merkes så veldig i leiligheten. Hadde jeg behold det lenger ville jeg jo hatt storproduksjon av hybelkaniner. Vet ikke helt om det er marked for hybelkaniner? 


Shit, snauskalla!

Det var ikke så enkelt å koste av seg håret, så her måtte det dusjes. Hadde egentlig ikke tenkt å dusje før i morgen. Skal få operert inn veneport (VAP), og da må jeg dusje før operasjonen. Ganske greit at håret falt før man skal opereres. Hadde vært ganske dumt å røyte på dette viset i morgen tidlig, uten tid eller mulighet til å få fjernet manken. 


Noen hårtuster stikker hit og dit, men det er ikke så heftig! De faller nok av snart.

Da hadde man fått skylt bort overflødig hår, og klar til å dra på en kort handletur med mamma, bror og hans kone. Første turen ut med hodeplagg på grunn av manglende hårmanke. Er spent på hvor lang tid det tar før alt faller helt av. En ting jeg merket meg, nå følte jeg nesten at en måtte sminke seg litt. For å kompensere kanskje? Er nok bare en vanesak. Ser jeg allerede kaster hodeplagget innendørs med kjente og kjære. Delvis siden min søster hadde så steike god fyring borte hos mamma. Hvem trenger syden når man kan svettes ut av huset?

Going pirate style, Mia – En pupp tar kvelden snart. I morgen er en lang dag, spent på hvordan det blir å få satt inn VAP. 

Mvh

Mia 

 #røyting #barbering #cellegift #brystkreft
 

8 kommentarer

Siste innlegg