Hodeplagg til topplokket

For en flott dag! Har vært på shopping med mamma, søster og tante. Målet var å anskaffe litt hodeplagg før jeg begynner med cellegift. Jeg like å ha litt unna vei, så kan man slappe litt mer av senere.

Første stopp var en gammel sliten frisørsalong, her skulle de visst ha noe. Etter å ha subbet foran kassen en stund ble vi geleidet av en dame inn på bakrommet. Her var det isoporhoder med parykker oppetter veggene. Jeg syntes de så litt trist ut, alle i samme mellomblonde farve. Rommet i seg selv så glemt ut, slitt. Hun hentet fram noen kurver med hodeplagg. Det var en rød stram lue med en rosett på, ikke akkurat egnet for min aldersgruppe. Kun to plagg som jeg så kunne ha egnet seg, en lue i vinduet og en som var plassert på et isoporhode. To av hvor mange? Jeg trenger flere enn som så. Tror min søster merket at humøret mitt nå var ganske på bunn, hun tok hånden må skulderen min og guidet meg ut av det lille rommet. Var ganske så furten, og litt småsint når vi gikk ut av salongen. Overgangsalderen eller bare frustrasjon, hvem vet?

Vi begynte å vandre til neste salong. På veien ble vi stoppet av en hyggelig jente utenfor Egon, hun ga oss gratis kaffe og en flaske Imsdal. Etter litt googling og spørring guidet hun oss på riktig vei til salongen. Humøret stiger ganske fort opp igjen når man møter hyggelige mennesker.

Når vi trødde innenfor dørterskelen til denne salongen var det som en annen verden. Det første vi ser er salgskurven, som tilfeldigvis er fylt med akkurat de hodeplaggene jeg var ute etter! 100 kr per stykk, og 3 for 2! Selv salgskurven hadde bedre utvalg en den forrige salongen. Det er en familiesvakhet å kaste seg over alt som har ordet SALG. Vi enset ikke engang å forhøre oss med hun som jobbet det, så hun tok heller kontakt med oss. Først hadde hun tenkt å sette meg opp til en time, siden hun ville gå igjennom hodeplaggene sammen med meg. Selv var hun opptatt med en kunde, forståelig nok, det er tross alt en frisørsalong. Men endte med at hun hentet to kurver som var fulle av enda flere hodeplagg, disse til fullpris.

Vi leitet og rotet igjennom kurvene, noen ble prøvd, andre fnøs man av. Men i det hele og store et strålende utvalg av hodeplagg i forskjellige varianter. Ente opp med hele åtte stykker. Seks av disse var fra salgskurven, og kom derfor på 400 kroner totalt. Tilsammen kom alle åtte på 1250 kroner. Da har jeg enda 4220 kroner å bruke på hodeplagg! Nå er jeg nok ikke så heldig neste gang at en finner en hel del på salg. I tillegg er vinteren rett rundt hjørnet, så må nok se an hva man trenger. Tenker det er ganske greit å få testet ut hvilke hodeplagg man liker og/eller trenger. 

Lekte litt detektiv når jeg kom hjem. For de som måtte være interessert så er samtlige hodeplagg fra Hats for you.

 

 


To av hodeplaggene jeg fant i salgskurven! Det først er Mia-En Pupp Pirate style! Nummer to velger jeg å kalle casual-fjong.

Hvem skulle tro man kunne bli så glad av å finne hodeplagg til et fremtidig hårløs hode!

Mvh

Mia

#hodeplagg #chemobeanies #brystkreft #cellegift  

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg