Varden leder vei

Å vandre på fjellet kan være en prøvelse på mange områder. Når man vandrer der oppe, høyt over havet, kjenner det sliter litt ekstra i leggen. Man er svett, pusten er tung, tåa verker, man har mest løst til å snu. Så ser man det, som et fyrtårn i det fjerne. Varden. Da vet du at folk har vært der før, da vet du at målet er snart nådd, da har du noe å veilede deg etter. Varden er det trygge punktet, den viser vei.

Bildet er fra dagens tur til Rundfjell (760moh) og Blåfjell (778 moh). Denne varden er på Rundfjell. Varden på neste topp er Blåfjell (skimtes såvidt).

Slik kan man også anse livet. Vi alle trenger å ha mål, noe å strekke oss etter. Noe som får oss til å gi alt vi har! Men det vi trenger aller mest er trygghet. I dagens samfunn består denne tryggheten av økonomi som grunnpilar. Har du penger, så har du råd. Har du råd, så har du et hjem, du har mat og du har klær. Ja, du har det mest elementære i hverdagen (å kanskje litt ekstra).


Bildet er fra dagens tur til Rundfjell og Blåfjell. Dette er min samboer ved varden på Blåfjell.

Vi overlever, men vi vet ikke hva fremtiden vil bringe. Å ikke ha et trygt punkt, å ikke vite, det tærer på. Vi vet ikke hvor lang tid det tar å bli fri fra kreften. Hvor lenge tar å bli frisk. Vi vet ikke hvor lang tid det vil ta for meg å finne arbeid (med en nå enda mer hullete CV). Vi vet ikke om vi får forlenget husleiekontrakten til neste år. Men jeg gir meg ikke, jeg skal følge varden! Varden leder vei.

Mvh
Mia

#varden #trygghet #fjelltur #livet #tankeromlivet #følgvarden

4 kommentarer
    1. Ja, det e viktig å ha arbeid, sånn at man kan ha penga til hus , mat og klær. Men det aller viktigste man har i livet e nån å være glad i, og nån som e glad i en tilbake. Både æ og du e så heldige at vi har mange små og store, lysanes varda i livet. Dem e viktig å ha når man føle sæ liten og aleina, men også i de lykkelige og sosiale stundene i livet <3 Ha en god kveld, Mia 🙂 Håpe vi ses på fredag 🙂

    2. gerd kemming: Så sant, så sant Gerd! Jeg er uendelig takknemlig for at jeg har en flott familie som er der for en i tykt og tynt 🙂 En ting jeg vet vi alltid har verdsatt, så er det humor! Å le mye!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg