En unødvendig ubehagelig telefonsamtale

Skulle endre en time til en slik underlivsekspert, også kjent som gynekolog. Jeg var trøtt på grunn av dårlig søvn i natt, ville ha en kjapp endring av timen, ikke en utbrodering av bosted og hvorfor jeg ikke kunne tidlig. Den siste tiden har jeg slitt ekstra med søvn, som så mange andre med fatigue. Det å komme seg opp tidlig er derfor en meget usikkert, spesielt når man i tillegg gjerne må ligge 30-60 min å varme opp en vond og støl kropp. Som nevnt i tidligere innlegg har jeg slitt med angst, og en ting som henger igjen er når jeg skal på nye plasser. Da bobler det til overflaten, blir veldig nervøs og usikker. Liker derfor å ha god tid, ingen stress som forsterker plagene, og kommer gjerne lenge før den aktuelle avtalen eller timen. 

En samtale som bare ble unødvendig lang og ubehagelig


Trøtt, usminket og oppgitt. En slik dag.

Meg: Hei, Mia som ringer, skulle ha endret en time

Hun: Okej, skal vi se, der var du ja. Timen var i morgen klokken 13.00?

Meg: Det stemmer

Hun: Kan du ta dato og 8.30?

Meg: Har du noe litt senere?

Hun: Nei

Meg: Det blir litt vanskelig å komme så tidlig (på grunn av min usikre søvn og angst for ukjente plasser)

Hun: Bor du langt unna?

Meg: Jeg bor ikke på den adressen du har oppført (hva har mitt bosted med saken å gjøre?)

Hun: Hvor bor du?

Meg: Er avhengig av å komme meg dit… (ønsket ikke å legge ut til en vilt fremmed over telefonen hvorfor)

Hun: Bor du langt unna?

Meg: Egentlig ikke, men jeg har fatigue og sliter med å sove for tiden… (skal man trenge å fortelle alt?)

Hun: Passer det dato?

Meg: Nei, da har jeg mammografi (nervøs knising)

Hun: Sent?

Meg: Nei.

Hun: Kan du ikke komme etter?

Meg: Nei.

Hun: Er det for langt unna? (Hun er fult klar over at det ikke er langt fra sykehuset til byen)

Meg: Nei, men jeg vil være nervevrak den dagen… (visste ikke hva annet jeg kunne si enn sannheten, selv om det burde ha vært unødvendig)

Hun: Da blir det vanskelig (tydelig irritert)

Meg: Får vell ta den timen da…

Hun: Fint, jeg kan pushe den til 9.00

Meg: Takk…

Glemte jeg å nevnte at jeg ikke er glad i å ta slike telefoner? Føler alltid at det å endre en time på et vis ødelegger planene til andre, selv om det egentlig er en totalt ulogisk tanke. For meg i øyeblikket ble det veldig ubehagelig å forsøke å unngå personlige spørsmål som hun ikke hadde noen grunn til å stille. Jeg skulle endre timen, ferdig med det. Hvor jeg bor, hvorfor en tidlig time ikke passer, eller hvorfor jeg ikke kan komme etter mammografien er totalt irrelevant.

Her på bloggen velger jeg helt selv hvor mye og hva jeg ønsker å dele fra min hverdag, da er det greit. Men vi har alle en personlig boble som vi ikke ønsker at andre skal trå innenfor uten tillatelse, og en trøtt Mia ønsket ikke et fremmed menneske inn i boblen tidlig på morgenkvisten.

Har du hatt noen slike i andre enden av røret?

En oppgitt hilsen

Mia

#helse #gynekolog #personlig #hverdag #tilbaketillivet #telefonsamtale #ubehagelig #personligboble

5 kommentarer
    1. Jeg skjønner godt at det er vanskelig for deg. Jeg hater å ta telefoner til offentlige steder uansett jeg. Og du har nå sett hvordan jeg styrer med jobben min nå …jeg har jo hatt noen tegninger med det telefonstyret mitt…Leger eller posthuset, hater det uansett …Full støtte fra meg 🙂

    2. Guri malla, alt folk skal blande seg i! :-/ Knurr.. Skjønner godt at du ble irritert, dèt hadde jeg også blitt!!
      Også vil jeg bare fortelle deg hvor stor pris jeg setter på alle de flotte kommentarene du bruker å legge igjen på min blogg! <3 Takk!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg