Sjura har det fint

Blodig ærlig? Idag hadde jeg en time jeg ikke akkurat gledet meg til. For hvem gleder seg til å få stukket redskaper opp i sjura, som gjerne minner om noe fra middelaldere, kald er de også. Too much information, da kan du stoppe å lese her.

Heldigvis var det en koselig dansk lege, latter og smil delte hun gjerne ut. Latteren skulle komme ekstra godt med når jeg lå i stolen, hun skulle heve meg litt opp. Men, hun så ikke pedalene, derfor spratt ryggen bak, hun fikk tilslutt rettet den opp igjen. Stolen gikk for langt ned, deretter for høyt. En pleier kom inn, hun lo godt av synet. Måtte se ganske merkelig ut med et kvinnemenneske som ligger med sprikende bein, med mest private er totalt blottlagt. Og en lege som ler og på hurtig dansk klager over pedalene hun ikke ser.

Hun hentet fram de middelalderske redskapene å satte igang med undersøkelsene. Kan ikke påstå jeg likte å få kalde fremmedlegemer stukket opp der… Skal heller ikke komme her å si at det er stor stas å ha et fremmed menneske eller to stirre deg opp i dåsa. Den liker jeg å holde for meg selv, ikke det at jeg kan se oppi der.

gynecologist examining a patient
Licensed from: lanak / yayimages.com Kun illustrasjon.

Legen kunne formidle at alt så greit ut med slimhinnene nå, men valgte å skrive resept på Vagifem. Kort fortalt erstatter det østrogen som normalt produseres i eggstokkene, skal på det viset lindre plager som kan forekomme under overgangsalder. Skulle gjerne ha hatt dette for lenge siden, men da måtte jeg bare ‘leve med det’ som engangslegen sa så fint. 

Hun tok prøver for celleforandring i underlivet, greit å få gjort det. Anbefaler forøvrig alle å gjøre det neste gang brevet kommer i postkassen. Man tenker gjerne, -Det skjer ikke meg. Neste gang, kanskje… Brevet kommer igjen, samme unnskyldningen sier man til seg selv enda engang. Vil gjerne minne dere på at det kan skje akkurat deg! Det er ingen garanti for at det ikke skal skje, ta testen.

Sjura ble friskmeldt for denne gang. 

Har du noen opplevelser fra gynekologstolen? 

Mvh

Mia

#gynekologiskundersøkelse #gynekolog #gyn #gynekologi #celleprøve #frisk #vagifem #toomuchinformation #sjura

5 kommentarer
    1. Yvonne Jensen: Hahaha! Kjenner til den der, men ikke akkurat på en slik plass. For ikke så lenge siden skulle min samboer betale for oss på kino, damen bak skranken -En voksen og ett barn? Viser enda ID for å kjøpe alkohol eller tobakk. Tenker det er et greit kompliment, når man er 29 år, men ser ut som man er under 18. Kanskje vi ser ut som 20+ når vi er 40+? 😉

    2. Ja, tror vi vil ha et veldig stort pluss når vi nærmer oss 40 😛 Tenk så heldige samboerne er som har så unge og fine damer, vi trenger helt klart ikke byttes ut med en nyere modell!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg