Gråter for deg…

Noen ganger bobler følelsene opp i meg, minner trenger seg fram. De er både hjertegode og såre på en og samme tid. Ser bildene for meg, hendelsene, reiser i tiden. Hvor har jeg vært. og hvor skal jeg? Sistnevnte har jeg ikke den fjerneste anelse om. Noen ganger virker det så sikkert, men det er på gode dager, dager der jeg føler meg sterk. De fleste dagene føler jeg meg som ei svak og redd mus, gjemmer meg for omverden. Vil ikke at noen skal se hvor sårbar jeg er.

Minnene.. det var spesielt ett som bringte meg tilbake idag. Et minne om når jeg fikk cellegift på selveste lillejulaften for 3 år siden skulle gi grobunn til et hav av tanker. Hvor kjipt det føltes, men samtidig hvor mye jeg lo. Hvordan tantungen lekte med cellegiftstolen, Mercedes av kjemostoler som sykepleierne sa. Hvor fredfullt det var på kreft poliklinikken, dempet belysning, og kun meg som pasient. Hvor jeg smilte idet sjefen selv lot de ansatte forlate tidligere. De trengte jo ikke full bemanning for lille meg. De gode sidene i alt det såre.

 

Teardrop
Licensed from: badmanproduction / yayimages.com


Men det som fikk tårene til å falle var minnene om alle de man savner. Alle de gode menneskene man har blitt kjent med som nå ikke er her. Som nå ikke er med familien sin i julen. Føler meg beæret og ydmyk som rakk å bli kjent med dem alle. Men tårene over de som sitter igjen og lengter lar seg ikke stoppe. En person mindre rundt bordet. Ett smil og en latter som er savnet.

Tenker også på alle de som har fått triste beskjeder så tett opp til høytiden. De som har blitt syke, de som ikke kan være hjemme, de som har mistet. Alle de som feller tårer istedet for varme smil.


Kjenner det inn til hjerterota, inn til beinet, dypt inn i sjelen
En tidsreise til både fortid, fremtid og nåtid

Ja, noen ganger bobler rett og slett bare følelsene over hos meg… Og jeg gråter for deg

En tankefull julehilsen

Mia

#personlig #følelser #tungetanker #julehilsen #savnerdeg #cellegift #sykdom #sykijula #tenkerpådeg

10 kommentarer
    1. Ja, du har vært gjennom mye til å være så ung også Mia. Du har møtt mange, og mistet mange, og fått leve videre, og likevel mistet noe av det du tenkte på som DEG før. Det tar tid å forandres, for alle. Og noen ganer vil vi ikke det, men det skjer likevel. Kanskje venner vi oss til det med tiden, men vi må få tid. Jeg er glad for alle de jeg HAR, nå , og prøver fokusere på det. Morgendagen vet vi uansett lite om alle som en. God klem til deg Mia <3

    2. frodith: Tusen takk for varme og gode ord <3 Du har så rett, noe kan ikke forandres, og man må bare med tiden lære seg å leve med det nye "jeget". Og ikke minst være glad i de man har rundt seg <3 God klem <3

    3. Ja det trist…og en forferdelig tid å minste noen på..Ja det er aldri noe lettere tid..men akkurat i julen så vil man minnes det vonde..som skal være en god tid…Trist..

    4. Du er så sterk etter alt du har vært igjennom, og garantert en stor støtte for de som likevel er igjen og trenger det <3 Og tenkt så mange varme smil det vil bli, fra alle dem som i år igjen, har deg rundt bordet på julekvelden <3 <3 <3

    5. Du er skikkelig tapper og sterk <3 Vært igjennom mye som bare har gjort deg enda sterkere <3 Jeg gråter med deg med tanke på alle skjebnene som er der ute.. Du er ei skikkelig awsome dame med tæl 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg