Søt fangst på Internasjonalt matmarked

Hvert eneste år kommer internasjonalt matmarked til Tromsø. Det er kanskje ikke så mange boder, men mer enn nok eksklusivt for sultne nordlendinger. Nå har de vært ganske så uheldig med været i år, minnes tidligere år var det fult med folk som koste seg ute i solskinnet. Siden været ikke helt var på vår side tok jeg og mamma bare en snartur innom. En ting er sikkert, det er like godt for øyet hvert år!

 

 

Så mye sukkersøtt!

 

Været minket folkemengden 

Hadde fått streng beskjed om å kjøpe sirupsvafler fra Nederland, de skulle visst være sykt gode. Var en smule sliten og ukonsentrert, så denne dama klarte å snuble konstant imellom norsk og engelsk. Stakkars selger forstod jo ikke et kløyva ord til tider. Ba om en pakke, han tilbydde meg to og en boks for 100 kroner. Tja, okei da! Han spurte om jeg ville smake litt salami, selvfølgelig! Hvem vil IKKE smake gratis godsaker? Han stappet en mengde salamipølser i en pose, du kan få denne, og to slike, en slik, og denne, for bare 200 kroner. Han var en djevelsk god selger, men jeg klarte å stå imot. Nei takk, kun vafler. Har lært meg noen få ord nederlandsk den siste tiden, så før jeg forlot sa jeg doei (hadet), han stuttret det noe forfjamset tilbake. Ikke rart slik jeg hadde stått å vimset imellom norsk og engelsk. I det jeg var på vei å forlate ropte han meg tilbake, vekslepengene dine! Bruker jo aldri kontanter, så holdt greit på å løpe ifra 100 kroner. Sånn går det når man er en smule forvirret.

 

God fangst!

Fikk vite etterpå at jeg hadde fått tak i den riktige typen, god gammeldags nederlandske vafler. De var forøvrig utrolig gode, men veldig søte. Så klarer nok ikke en slik pakke i ett jafs


En fornøyd hilsen

Mia

#internasjonaltmatmarked #dutchwaffle #søtt #godtforøyet #regnvær #matforvanligefolk #mat

16 kommentarer

Siste innlegg