Sommer i nord, men…

Strålende solskinn og over 20 grader i nord, herlighet vi fikk sommer til slutt! Ja, faktisk en knapp uke etter at vi hadde råkk og fåkk med snø som la seg i et hvitt fint teppe. Sant som de sier, vi hopper over våren her nord, direkte fra vinter til sommer.

 

Summer landscape in Bieszczady Mountains
Licensed from: cobretti / yayimages.com

Har ikke vært utenfor døren, så dere får overleve med et illustrasjonsfoto

Men så var det denne dama da som trakk lykkeloddet å ble syk akkurat når sommeren slo ned. Er det en annen ting vi er vandt til her i nord, så er det kort sommer. Vi tar derfor aldri solskinnsdager for gitt, men nyter de til det fulle. Kanskje går jeg glipp av sommeren i år?

 

Tror forøvrig fatiguen gjør det verre enn det egentlig er, har da vært slik før og fungert ypperlig. Det kunne vært verre, men sykt så kjedelig å rulle på sofa! Ja, jeg og bikkja har nemlig kapitulert til sofa de siste dagene, soverommet koker over i varmen. Halsen min ville aldri ha overlevd ei natt i en slik ørken. Dere vet vi her i nord har jo den flotte midnattsola som steiker på. Så her har vi slått leir, egentlig ganske koselig å sove på sofa når man er syk, alt er så lett tilgjengelig. Unntatt do, langt dit do…

Nekter å ikke ha litt sommer, så har lagt inn bestilling på saftis hos min samboer. Skal spise is til den store gullmedaljen! Faktisk skal jeg si såpass at jeg følger kreftlegens ordre, tar han på ordet, “Spis MASSE is i sommer!”

En pjusk men sta hilsen

Mia

#helse #kjedelig #syk #sommer #nordnorge #is #hverdag

14 kommentarer

Siste innlegg