Uken som kom og gikk

Det er faktisk nesten ei uke siden sist jeg skrev et innlegg, men laber energi har jeg rett og slett ikke prioritert bloggen. Noen ganger lurer jeg egentlig på hvordan livet skal bli om man må bortprioritere hele tiden. Men nå skal ikke innlegget handle om det! Hva har denne dama brukt tiden på den siste uken? Gaming, gaming og mer gaming er en ting. Ok, det hørtes mer ut enn hva det egentlig er, men det er en av mine måter å slappe av. En kjapp oppsummering av uken!

3 årstider på én dag; sommer, vår og vinter


Til tider har vi ganske humørsykt vær i 9000-byen. Idag måtte vinterjakka fram igjen, for været kunne virkelig ikke bestemme seg. I det ene øyeblikket rolig snøfall, neste stekende sol og tilnærmet skyfri himmel, for så å snu til vind og snøfokk. Kong Vinter er nok bare innom å tar farvell for denne gang. Det er forøvrig en grunn til at vi sier man ikke har vår i nord, vi hopper rett fra vinter til sommer


Fikk hentet ny puppen idag, det ble en annen enn den jeg prøvde sist. Så nå er denne dama spent på om den funker slik jeg håper på!

Var en tur innom det flotte nye Vardesenteret (offisiell åpning/feiring på et senere tidspunkt). De holder enda på med siste finpuss, så dette blir kun en mikro sniktitt. Tro meg dette er bare en liten kosekrok! 

I går feiret vi 12 årsdagen til flotteste tantungen, både glad og trist. Ungen er ikke ungen lenger, men tenåring. Og det vises! Hun fikk blant annet ei stilig skinnjakke, pengebok og øyenskygge i gave fra meg (+ en hel del småting).

Fordelen med at hun blir eldre er at vi kan ha det gøy sammen på andre måter, rocket henne opp med litt stilig sminke!



Hva kan jeg si, nydelige nord som har slik sol midt på natta!

Litt byvandring imens mamma var på maleklubben her om dagen


Mange sier jeg ser frisk og opplagt ut, men de samme sier jeg ser trøtt ut uten sminke. Faktisk er det noe jeg startet med etter et sminkekurs på Vardesenteret back when jeg fikk cellegift. Det var da ca 10 år siden sist jeg brukte sminke, og det å sminke seg frisk ble min strategi i hverdagen. Selv om mange får et feilaktig bilde så er det faktisk veldig godt å se opplagt ut når man går ute blant folk

Mamma inviterte på Kval-Pølse fra Kvaløya. Vi konkluderte med at det smakte mest som pepperoni… Tror jeg holder meg til hvalgryte eller grillet hval, det er NOM!

Selv om energien er bunnskrapet så forsøker jeg å gjøre noe, blant annet har jeg begynt å trene litt styrke. Klarer dessverre ikke mer enn 5 min for øyeblikket, men det er mer enn ingenting. Har en tanke om at å være helt inaktiv fort kan bli til en vond sirkel, å komme seg litt utenfor dørene er derfor noe jeg prioriterer. Ekstra godt å ha Vardesenteret når man kanskje ikke klarer så mye annet. Nå skal jeg snart avgårde til min tante, bestemor og bestefar er i byen, liker å bruke tid på dem når de er her. I morgen står fastlegen og Vardesenteret på agendaen. Vet jeg kommer til å bli utslitt, er det allerede, men kan ikke bare sitte inne.

Hvordan har uken din vært?

En utslitt men fornøyd hilsen

Mia

#prioritering #enlanguke #minuke #vardesenteret #fatigue #hverdag #personlig #sminke #tromsø #bursdag #midnattsol 

10 kommentarer
    1. Å se litt opplagt ut når man føler seg helt på bånn kan gjøre en del for humøret altså <3 Du er uansett like vakker som alltid- de øynene liksom! <3
      Og så fine gaver du hadde kjøpt til tantebarnet- gratulerer til henne litt på etterskudd 😀

    2. Ojjj..her har du fått gjort mye ja…og det er nok viktig å FØLE seg opplagt..selv om man ikke er det..men som du sier..det samtidig så er det jo et ork å sminke seg da..hihih.. Håper du har det bra, og koselig å se deg innom her en gang i blant!

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, gir meg de minuttene på morgenkvisten om jeg skal ut av huset. Men bruker å bli til at jeg gjør litt ekstra da, akkurat fordi jeg brukte den tiden på morgenen 😛 hehe

    4. Enig med deg ift dette med sminke… Har selv opplevd og også hørt fra andre at de pga sminke blir vurdert som “bedre” enn man er av psykologer og psykiatere, men det både føles bedre og… tja, det føles litt som å ta på seg “masken” som beskytter mot verden der ute 😉
      Fine bilder forresten 🙂

    5. Sarah Nazeem: Presis! Det har både fordeler og ulemper og se friskere ut enn man er. Ja, det blir som en maske, de fleste ønsker å se “ok” ut når de trør over dørstokken

      Tusen hjertelig <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg