Legen vil ringe deg iløpet av sin arbeidsdag…

Hadde telefonkonsultasjon med selveste plastikk kirurgen på agendaen idag, nervøs som pokker. I det flotte brevet fra sykehuset står det følgende “legen vil ringe deg i løpet av sin arbeidsdag”. Hvor lenge arbeider en lege? Stod opp tidlig, minnes en gang han ringte før jeg var kommet meg ut av drømmeland. En fordel å ikke snakke i tåke når det er slikt på agendaen. 

Timer tikket og gikk, fortsatt ingen telefon… Trippet rundt i leiligheten med mobilen og notatblokken som limt på kroppen. Ikke kunne man starte noe, for hva om han ringte når man er opptatt? Hele tiden gikk jeg igjennom samtalen i hodet, hva jeg må huske å ta opp med kirurgen, hvordan det skal formuleres så korrekt som mulig. Nervøsiteten sitrer fra innerst til ytterst på skrotten. Ønsker så gjerne å begynne prosessen med rekonstruksjon!

Skulle ønske de kunne satt opp et tidspunkt, forstår de er opptatt så trenger ikke være on the dot, “Legen vil ringe deg imellom 12.00 og 14.00” hadde funket fint. Om kirurgen av for meg ukjente årsaker ikke har mulighet til å ringe, så bør da sekretæren kunne ta en telefon å si beklager X-årsak, vi setter opp ny time. Selv om en slik avtale er like viktig som en fastsatt time, så bør det være et form for minstekrav

Så her sitter jeg da, klokken 17.30 og fortsatt ingen telefon. Han har tidligere ringt etter 16.00, men nå drøyer det på. Føler meg sliten, liten og bortglemt…

 

Har du blitt glemt av legen?

En skuffet hilsen

Mia

#glemtavlegen #rekonstruksjon #unn #konsultasjon #kirurgi #plastikk #brystrekonstruksjon #kreft #brystkreft #tilbakaetillivet #helse
 

20 kommentarer
    1. Det der er skikkelig fælt! Jeg hadde blitt rasende, og kjeftet skikkelig på dem. De i an ikke GJØRE sånn!! kaste bort tiden din, det er rått 🙁 Drittleger! Klem fra meg <3

    2. frodith: Får ringe i morgen å få ny time, men kjenner jeg er rimelig irritert, eller lettere forbanna. Skulle vært påført et tindsrom de ringer, så slipper man å vente en hel dag på en telefon som aldri kommer. Klem <3

    3. OM jeg har blitt glemt ja!! Synes generelt leger er dårlige på å ta kontakt.. men .. det er ikke noe godt når man går og venter slik og er så klar og så kommer det ingen telefon. Irriterende!
      Flott bilde av deg forresten!

    4. Helt enig, en sånn ca tid kunne de satt opp.. Har venta på tlf fra diverse “etater” en hel dag uten å bli oppringt.. ikke noe ok.. Fint bilde da <3

    5. Uff..det er dårlig gjort..ja..du er nok blitt glemt..grrrr…selvfølgelig skal noen ringe og gi beskjed når de ikke får holdt sin avtale..Jeg hadde ringt de og fortalt at dette faktisk er viktig for deg..og at du må få et ca tidspunkt..Skjønner så godt din frustrasjon..grrrr…

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Skal ringe dem i morgen. Må jo vente til arbeidsdagens slutt, siden han kan ringe fra tidlig morgen til rett før han skal spankulere hjem. Han har tidligere ringt etter 16.00. Hadde vært greit om man hadde en tidsramme å forholde seg til

    7. Syns det er tragisk, men kan likevel ikke la være å le (er sykepleier, så har jo følt på systemet på innsiden). Den varianten var komisk! (les: supertullete). Håper du får snakket med ham i dag! <3

    8. Har opplevd akkurat d samme sikkert samme lege,før d var på samme plass 😐 hadde ringe time to gang og aldri vlei oppringt. Til slutt forlanget eg en time og stille opp

    9. Sarah Nazeem: Fikk snakket med sekretæren, det hadde oppstått en hasteoperasjon. Men de burde ha ringt å sagt ifra.. Er visst lenge til neste gang han er på poliklinikken, så vet ikke når man får snakket med han

    10. Jeg har også opplevd det samme.. Og det er ikke noe ålreit! Forstår at de kan ha mye å gjøre, men man føler seg ganske dum der man sitter og venter i håp også hører man ingenting. Enig med deg, synes en sekretær kunne ringt og sagt ifra hvis det oppstod noe eller legen ikke hadde mulighet;)
      Litt godt (og dumt selvfølgelig) å lese at man ikke er alene om å oppleve silke ting.
      Hilsen Charlotte

    11. Ja, en skulle jo nesten tro det😁 Lett å kjenne på at man burde vært frisk for å takle å være sy. (Ikke meningen å være negativ, men sånn har det føltes ut flere ganger og slik trodde jeg ikke det var her i landet). Har også følt meg bortglemt og det er ingen god følelse. Men vi får bare stå på og ikke gi oss😊 Ved å dele erfaringene våre sammen blir vi sterkere, godt og ikke føle seg alene om å oppleve slikt.
      God søndag til deg 🙂

    12. godtecharlotte: Du har faktisk helt rett, og er langt fra negativ! Man skal faktisk være frisk for å takle alt som syk. Alle erfaringer kan man ta med i sekken og bruke ved en annen anleding 🙂 Ha en kjempefin søndag

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg