Lekte turist i 9000-byen

Brillene mine trengte seg en god gammeldags service, de putene til nesen hadde sagt takk og farvel. Føler det er bortkastet tid og energi om man drar straka vegen hjem igjen når man først har kommet seg avgårde. Bestemte meg derfor for å ta med kamera, være litt turist i egen by. Hadde håpet på sol, men den gule kula kom bare med noen flørtende stråler i flekkene

Angrer på at jeg ikke gikk ut til den benken, det ser så idyllisk ut å sitte der


 

 

Av en eller annen grunn finner jeg slikt vakkert

 

 

Et monument over selve ryggraden til Tromsø, fangst og fikseri

 

 

Litt gøy å leke turist som tar bilde av turister som tar bilde (snakk om flokete setning). En som har beina godt plantet for det perfekte bildet, og to andre ute til høyre som gjør seg klar til bildetaking

 

 

Koselige små kroker med bortgjemte butikker tror jeg man finner i alle byer

 

 

Han er litt skummel…

 

 

De ryddet taket for store skumle istapper, ikke noe man vil ha i hodet
 

 

 

Oppdaget at jeg hadde et langt hår i ansiktet på alle bildene… 

 

 

 

Biblioteket, eller gamele Fokus kino. Bare taket som er gjenbrukt. Ei lita måke på toppen som ser ut til at han har funnet det beste utkikkspunktet i hele Nordens Paris

 

 

Byen hvor kråkene er like tam som måkene

 

 

 

Gode gamle rakettkiosken, som nå forøvrig ikke er en kiosk. Er så flott at folk holder liv i slike gamle vakre byggverk!

 

 

 

Hvem har glemt pulken sin?

Har du lekt litt turist i egen by? Man føler seg jo litt slik straks man får et kamera slengt rundt halsen, glir i ett med turistene. Kanskje turist-kamuflasje blir den nye greia, se hvor langt man kommer seg før noen gjennomskuer at man ikke er turist

En knipsete hilsen

Mia

#turistiegenby #tromsolove #tromsø #9000byen #nordensparis #foto #nordnorge #hverdag
 

15 kommentarer

Siste innlegg