Hvordan bikkja viser forståelse i hverdagen

Har vært fastlåst i sofa siden fredagkveld. Energien er borte og hele skrotten verker. Det gir meg egentlig bare en påminnelse om hvor lite som skal til før man blir satt tilbake i flere dager. En vanlig friskus kan hvile, så er de ready to go again! Slik funker det ikke for meg og mange andre… 

En stadig bekymring hos meg er om jeg klarer å gå ut med bikkja på morgenkvisten. Er det regnvær trenger jeg ikke tenke så mye på den saken, da kniper han igjen alt han klarer for å slippe å bli våt på laddene. Idag derimot er det perfekt vær ute, akkurat slik han elsker det. Men med mindre det er krise så stiller han seg inn etter formen min, han bare vet når matmor ikke klarer. Ble så utslått etter dusjen i morges at jeg og sofa knyttet sterkere bånd også idag. Der satt jeg som en potetsekk å så nyhetene på repeat, oppatt og oppatt, for sliten til å strekke meg etter fjernkontrollen. Hunden snorket og smattet fornøyd i stolen. Han viste med hele seg at jeg ikke trengte å stresse, holder meg litt tilbake fra å trå over fatigue-grensen for brått.

Klokken 13.30 ringte bjella (aka hunden), følte meg som ei krokete gammel dame der jeg sakte kreket meg opp fra sofa og opp trappa. Tok meg en velfortjent hvil i gangen før vi ruslet ut døra.

Sola lyste imot oss idet vi trødde over dørstokken, måtte myse for å få et klart bilde av verden. Det ble lilleruta idag siden kroppen ikke er samarbeidsvillig. Etter turen satt vi oss på plattingen for å nyte sola, litt må gutten få igjen for å gi matmor så god tid. Der satt vi å nøt varmen fra sola og frisk luft som fylte lungene. Sammenligner han ofte med Oksen Ferdinand, han er en livsnyter som gjerne kan sitte slik i evigheter å bare beskue verden rundt. Hadde det ikke vært for Jesper så hadde ikke denne skrotten kommet seg mye ut. 

Er så uendelig glad i godgutten min!

Har lest mange stygge uttalelser om oss “late snyltere” i kommentarfelt under artikler som omhandler NAV, sykdom og arbeidsledighet den siste tiden. Er det ikke rart at en hund kan vise mer forståelse enn medmennesker? Og han kan kun gå på to bein som et triks!

En solfylt hilsen

Mia

PS: Dette er en av mange måter Jesper viser godhet

#forsåtelse #fatigue #medmenneske #medhund #soldag #vinterinord #helse #hverdag #hund

10 kommentarer
    1. Ååå, så god og snill han er 🙂 Godt å ha han. Jeg føler meg som et pisket skinn selv av og til, og jeg er ikke syk en gang. Så skjønner hvordan det må være for deg. Klem <3

    2. frodith: Han er utrolig god <3 Vi kan krangle litt også, men da har jeg bedre dager (og det VET han) hihi 😛 Rart hvor mye de forstår, om de lukter eller bare føler at formen ikke er der kan jeg bare spekulere i. Han trøster når jeg er lei meg og er tvers igjennom bare god <3

      Alle kan være i dårlig form <3 God klem

    3. Ja de er gode å ha disse hundene!! herlig! Så søt han er!! Du får slappe av å pleie kroppen så godt du kan! ha en god kveld!

    4. Så god og fin hund du har <3 De forstår virkelig mer enn det vi tror <3 Og som du sier, mer enn enkelte mennesker gjør. Følger med på facebook selv for tiden, og ser mye stygt.. Blir jo bare sliten av slike folk og jeg.. Huff..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg