Strigråter av både sorg og glede!

Kom over en artikkel i Nord24 om Tromsøfirmaet Lytix Biopharma som får 15,9 millioner til forsking på immunterapi. Blant annet skal forskningen vinkles til Trippel Negativ Brystkreft. En type brystkreft som anses som svært aggressiv og som per idag ikke har noen form for målrettet behandling. En type brystkreft jeg har et sterkt personlig forhold til…

Hadde ikke sett for meg at jeg skulle sitte her og strigråte med det samme jeg så diagnosenavnet… Gauler som pokker og skammer meg ikke for å si det! Det er en lykke og glede over at endelig skal vi med Trippel Negativ brystkreft kanskje få en medisin som hjelper in worst case scenario. Et håp for fremtiden. Samtidig en ekstra stor sorg over de vennene som man har mistet, som aldri fikk sjansen til å bli med i en slik fase 2 studie

Artikkelen kan dere lese i sin helhet her:
Tromsøfirma får 16 mill for å utvikle medisin mot kreft

Velger å være optimist, og håper så inderlig studien bærer frukter og forskning kan seire enda en gang! Føler det blir litt ekstra nært når firmaet er så lokalt. Vi er vandt til internasjonale nyheter av dette slaget, men i lille Tromsø. Får nesten lyst til å springe bort til dem og gi de en stor bamseklem for den gode jobben de gjør!

Minnes forøvrig at jeg sendte de en mail i april 2015 etter en nyhetsartikkel rundt behandlingsmetoden. Stilte da direkte spørsmål angående hvilken brystkrefttype, men de kunne ikke svare der og da. NÅ har jeg fått svaret!

Video og info om hvordan LTX-315 funker hos Lytix Biopharma
 

video:LB_LTX315_LowQuality_01

 

Dette blir en følelsesladd dag…

En tårefull hilsen

Mia

#trippelnegativbrystkreft #TNBK #TNBC #forskning #kreftrelatert #kreftmedisin #LytixBiopharma #kreftforskning #gråter #sorgogglede #helse

20 kommentarer

Siste innlegg