Ingen forsetter, kun drømmer for 2017

I både øst og vest ser jeg folk legge ut nyttårforsetter og lovnader til seg selv i 2017. De fleste forsettene sprekker lenge før årets første måned er omme, slik er det hvert eneste år. De beste forsettene inneholder ikke strikte trenings regimer, men små enkle ting som å le mer, smile, eller å prøve nye ting. Slike forsetter gjør ikke at folk går med halen imellom beina etter en måned! 

Legger ingen lovnader eller føringer på hvordan 2017 skal bli!

 

Etter å ha trådd inn i både 2015 og 2016 med store tanker som ble til enda større skuffelser har jeg lært at jeg ikke råder over helsa. Den kjører sitt eget løp om jeg vil eller ikke, et nyttårsforsett kan ikke trylle meg bedre. Får meg derfor ikke til å skrive noen liste med lovnader, det føles ikke riktig når sjansen for at det ikke går er så stor. Men jeg har veldig mange ønsker, om de blir oppfylt iløpet av året vil jeg ikke vite før 2018 ankommer. Noen kan kanskje virke store, men de forsvinner ikke før de er oppfylt, blir bare overført til året etter

Ønsker for 2017
 

  • At fatiguen takker for seg (og da hele pakken, både fysisk og mentalt)
  • At vekta går opp
  • At man får rekonstruksjon og blir hel igjen
  • At psyken kommer seg i takt med resten
  • At man klarer å studere eller jobbe
  • At man får trygghet, tak over hodet og fast inntekt
  • At jeg skal kunne leve mer enn å bare eksistere

For alle andre ønsker jeg at dere forholder dere friske og raske igjennom hele 2017. Ønsker også at dere får beholde de dere er glad i, familie og venner. Ikke minst ønsker jeg at verden skal roe seg et par hakk ned, det har greit vært litt for mye action på den fronten etter min smak…

Har du forsetter, ønsker eller håp for 2017?

En håpefull hilsen

Mia

#nyttårsforsett #drømmer #ønsker #håp #tanker #skuffelser #personlig #helse #fatigue

16 kommentarer
    1. Hei på deg 🙂 Det der har du helt rett i ! Man setter seg mål som blir en skuffelse, hvorfor heller ikke sette seg mål som man kan oppnå og bli mer glad fordi man mestrer <3 Helsa er et annet kapittel, den rår man bare til dels over og å bare eksistere er nix gøy. Håper 2017 blir et fint år for deg <3

    2. Gidder aldri å ha noen forsetter selv, for det er bare man selv som må bestemme seg for forandringer, ikke fordi man føler at man må siden “alle andre” gjør det 😛 Så jeg lever livet slik jeg gjør, og forandrer på det jeg ser trenger en frisk pust 🙂 Som dette med å gå ned i vekt, er noe jeg må gjøre for min egen del, og startet jo ikke nå 1. januar, bare fordi folk sier man skal xD Og jeg får holde på med det, til det er blitt bra, om så det tar 5 år 😉
      Så er jo veldig fint å ha noen drømmer i stedet ja <3 Dette med at helsa kan fungerer igjen, og få energi til å leve slik man har lyst til <3 Ønsker deg all lykke i året som kommer, og alle andre år <3 Det fortjener du <3

    3. Jeg har ikke så mange mål egentlig, sjelden jeg har. Men jeg skal gjøre det meste for at det skal bli et koselig år 🙂 Håper at du kan stryke noen av dine ting, det gjør jeg virkelig <3 Klem <3

    4. Det er ikke noe i veien med å ha noen mål, men det er jo ikke alt man kan bestemme selv. Så jeg liker tanken din om å ha ønsker framfor forsetter.

    5. Abelone: Mål er helt greit, så lenge man ikke biter over for mye. Er ofte slik med forsetter, folk skal klare alt på kort tid. Langsiktige mål er nok en bedre ting da 🙂 Kanskje forsettene bør formuleres -Innen neste kalenderår skal jeg…

    6. Flotte ønsker! og jeg er nok som deg..orker ikke flere nederlag..så lager meg ikke nyttårsforsetter…men såklar har jeg drømmer..men er redd for å håpe..så tar en dag av gangen..også får jeg se hva livet har å by på.. Lykke til med dine ønsker! og ønsker av hele mitt hjerte at de, eller ihvertfall noen, går i oppfyllelse! Ha en god kveld!

    7. Lykke til 🙂 Man skal ha drømmer og ønsker. Jeg har vel ingen forsetter eller noe som jeg har konkretisert. Vel så viktig er vel å ta vare på de gode ting og følelser som kommer gjennom året. Da klarer man kanskje å ha fokus på det positive.:)

    8. Har ikke noe løfte til meg selv, men jeg skal prøve være snillere med meg selv, og det tror jeg kanskje gjelder mange. Ikke pirke på “feil” man gjør, og heller se “opp” og framover i steden 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg