En 1800- og ikke akkurat brødmangel jul

Julaften er over for denne gang, det ble mange koselige stunder med familien som man er så glad i. Tenk at man begge tantungene fikk mulighet å være der på julaften, flotte ungene. Selveste lillejulaften befant vi oss på ribbejakt, min søster og mamma hadde spontant fått det for seg at vi skulle ha ribbe på første juledag. Det var ikke en enkel oppgave, men vi fant da til slutt!

Jula i nord

NRK bestemte seg for å bruke lisenspengene på en ‘fornuftig’ måte med realt sakte-tv, syvtimersribba – grad for grad! Vi jubler over å se hvor pengene går… 


Mmmm…. herlig julemat, pinnekjøtt, sossiser og kålerabistappe (eller kålrot som finfolk sier) <3



Måtte ta mitt årlige julebilde sammen med hunden <3 


Her i huset får ALLE i familien gaver!


Har alltid hatt trøbbel med dårlig lys i leiligheten, ja om vi ser bort ifra sommermånedene. Dessverre er jo dagslyset borte mesteparten av året. Gleder meg til å teste ut gaven fra min kjære!


Jeg og min søster fikk onepiece hos mamma, den måtte på fort som faen! Tøflene fra min søster viste seg å matche godt. Enste at bikkja trodde de var leker, han forsøkte ikke bare å gnafse på dem, men direkte filleriste de stakkars tøflusene.


Første juledag dro vi på kino for å se Passengers, andbefales IKKE (med mindre du elsker kliss)! Vurderte sterkt å dra på kino i onepiece og tøfler, det bør være innafor på en slik dag. Etter filmen bar turen bar rett hjem til mamma for å innta enda et måltid, herlig ribbe. For min del trenger vi ikke kjøtt på ribba, kan godt gnafse kun svor. Sier ikke nei takk til det! Ingen kan komme å påstå at det ikke er svoren øynene sikler etter! Sitter å tripper til den beste delen, alle er forsynt og den resterende svoren kan foredeles. Eventuelt naskes til deg før sidemannen rekker å reagere, NOM!

Magen er fortsatt forstyrrende mett etter to dager med ekstreme mengder tungfordøyt mat… Vi er heldig som ikke går sultne…

Håper dere alle har hatt en herlig juletid, GOD JUL!

En 1800- og ikke akkurat brødmangel hilsen

Mia

#godjul #julainord #julehilsen #onepiece #western #divalight #1800 #mettemager

10 kommentarer
    1. Så koselig jul. Jeg vil OGSÅ ha onepiece 😀 Men fikk slaskebukser så det holder det 🙂 Jeg hadde “Frodithen-time-for -time” på bloggen en gang jeg…bare på pur F 😀 Ha en fin jul 🙂

    2. frodith: Slaskebukse funker det også 😀 Det er så godt å gå i slike klær, spesielt i juletiden. God om romslig så det er mer enn nok plass til julemat og snop.

      Haha, mener å huske du hadde noe slikt engang ja 😀 Kjempegøy!

    3. Så koselig med god mat og godt selskap!! Ser så deilig ut den onepicen..Herlig! ja sånne tøfler går nesten ikke med hunder i hus…hihih..da blir det tøflusjakt!! Ha en fortsatt god romjul!

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Haha, ja! Han har forhåpentligvis begynte å forstå at dette er mor sine tøfler. Men han har prøvd å snike de til seg, plutselig finner man en på plassen hans 😛 Ha en kjempefin romjul <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg