En rørende markering, og du vil ikke tro hvem jeg fikk ta bilde med!

Er så uendelig glad for at jeg fikk mulighet til å ta turen innom åpningen av Circle K i Breivika og markering av Rosa sløyfe med fokus på arvelig brystkreft. Det ble en minnerik dag i regn og vind sammen med min flotte tantunge.

Først måtte vi ha en liten photoshoot i den rosa sofaen med tilhørende rosa ramme!


En stor andel av gjengen fra Kreftforeningen var tilstede, så godt å treffe på alle sammen. Og ikke minst se at de har mulighet og tid til å komme seg ut av kontorene for å være med på slike tilstelninger. Man skal ikke ta det forgitt at alle har anledning til slikt.

Jeg og tantungen lusket litt rundt på området for se hva som befant seg under alle teltene, i det ene kom vi over et lykkehjul.

Blir som et barn når det er snakk om slikt! Vant BILVASK til min kjære samboer, så da var det en kar som ble meget fornøyd når man kom hjem.

Klokken 14.00 gikk startskuddet med en kort tale fra begge sjefene!

Ja, altså sjefen sjøl ved Circle K Benny Mikkelsen, og generalsekretær Anne Lise Ryel fra Kreftforeningen. Dama som er født i Tromsø, men styrer skuta for Kreftforeningen sørfra. Ei dame med god humor, alltid et smil og står på for saken! Kan ikke si så mye om sjefen på Circle K, vet ikke stort om han. Men under tilstelningen virket han som en inkluderende og hjertelig mann som var tilstede og så de fleste av besøket. Når Circle K (tidligere statoil) har klart å samle inn 150.000 kroner i løpet av de tre siste årene så viser det jo til en sjef med hjartet på rette staden.

En rørende familie historie

Alle bildene av dem er med tillatelse

Mor og datter fortalte den rørende historien om deres familie og erfaring med arvelig brystkreft. Hva det betydde for dem å ha muligheten til det å fritt velge om gentest var noe de ønsket. Og når den da slo ut positivt, så var systemet der med oppfølging og tilbud om preventive tiltak. Tiltak som IKKE kommer uten konsekvenser, men som berger liv. Det å fjerne bryst preventivt høres kanskje ‘enkelt’ ut, men det kan forårsake skader og smerter i tiden etter. Det var en rørende historie å lytte til, og jeg kunne ikke unnlate å se på ungen som stod ved siden av meg. Den flotte tantungen som kunne ha vært i samme båt, men heldigvis var min gentest negativ. Gentesting gir mulighet til å redde livet til hele familier!

Snoren klippes og Circle K er offisielt åpnet!

Kunne ikke velge bare ett bilde når de er så fantastisk på alle, for noen gode folk!

Flotte, hjertegode og herlige mennesker <3

Det ble underholdning med bandet Bats of Congress

Sier bare, den dama har stemme! Blir like fortryllet hver gang jeg hører henne. Det er ikke første gangen de stiller som underholdning til kreftsaken (uansett diagnose), og det blir nok ikke siste. Hjertevarm, gode klemmer og en stemme som berører inn i sjela.

Selfie med selveste Anne Lise Ryel!

Tok mot til meg og spurte om hun kunne tenke seg å ta et bilde sammen med meg. Selvfølgelig var svaret! Hun tok seg tid til å slå av noen ord med tantungen også. For ei dame! Andre har sangstjerner og den slags på toppen, jeg har engasjerende mennesker på min liste, og Anne Lise Ryel er en av dem!

En kald, vindfull men flott begivenhet! Støtter du rosa sløyfe?

En rosa hilsen 

Mia

#rosasløyfe #rosasloyfe #circlek #circlekrosasløyfe #circlekrosasloyfe #åpning #markering #arveligkreft #fokus #bevisstgjøring #kreftsaken #støtte #familie #hjertegod #batsofcongress #helse #brystkreft #brystkreftforeningen #kreftforeningen #helse #brca1 #brca2 #genetisk #tromsø #itromsø #nordnorge #breivika
 

13 kommentarer
    1. For et flott møte 🙂 Skjøner godt det er “helten” din. Flott dame 🙂 Jeg skal kjøpe sløyfe hvertfall og om det er penger har jeg tenkt å bruke det litt på denne aksjonen ja 🙂

    2. frodith: Jeg er av typen, sammen er vi sterke! Samler på sløyfer i alle farger 😀 Kreftforeningen blir jo på et vis paraplyen over alle pasient/diagnoseforeningene, med sine flotte fargerike rosett. Digger den dama! For å ha en slik jobb MÅ man være medmenneske, og det er hun virkelig 🙂

    3. Så flott opplegg <3 Regner med de fikk samlet inn litt ^^ Er kjempe flott å ha så mye innslag rundt dette temaet 🙂 Enten det er Rosa sløyfe eller Movember 🙂 Kjempe fint innlegg <3

    4. Søtmonsen ): Stasjonen samler inn iløpet av hele oktober. 50 kroner fra hver bilvask går til Rosa sløyfe <3 Håper det blir MYE aktivitet i Movember også <3 Gutta bør/må på banen og fronte saken sin, jeg hjelper så gjerne til 🙂

    5. Er så stolt av det, du gør en virkelig forskell og for formidlet dette vigtige budskab med hele dit hjerte 😍😍😍😍😍😍

    6. Elin Slåen: Tusen takk <3 Klarte akkurat å få kabalen til å gå opp så man kom seg dit 😀 Følte meg litt tosk når jeg spurte Anne Lise om å ta bilde, men pokker heller, hun var knall! Ønsker det var mer PR rundt det, fikk vite om at det skulle være kort tid i forkant :/ Sikkert mange flere som kunne ha kommet om de visste det var

    7. Ja, det er ikke bare lett når man ikke veit, men godt du rakk det da 😀
      Hu syns helt sikkert bare det er superhyggelig at folk vil ta bilde med henne 🙂

    8. Jeg blir så glad når store aktører er med å støtter og sette søkelyset på slike viktige ting. Og det finnes så mange måter å vise sin støtte på. Slik som når bøndene hadde rosa høyballer, rosa lys på bensinstasjoner, rosa kopper ol. Jeg er glad for at man har fått opp øynene og setter fokus på det som er viktig.
      Så ut som en flott åpning!

    9. Ja håper mennene er like flinke!
      Jeg og min mann var et år med på å arrangere en bartefest for å få fokus på menn og prostatakreft. Da måtte alle ha på seg bart, enten egenprodusert eller kjøpt 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg