Det blir en lang og slitsom uke

Tenkte det kunne være lurt å si ifra litt i forkant, ærlighet varer lengst. Uken som kommer vil bli veldig stressende, har mye på tapeten. For vanlige folk er det kanskje ikke ekstreme mengder, men for et fatigue-befengt menneske er det mer enn nok. Blir utslitt bare ved tanken på hva som står oppført denne uken…  

Den siste tiden har jeg ikke fått publisert innlegg slik jeg ønsker, eller retter sagt slik jeg bruker til vanlig. Har vært alt for sliten, vond og støl, det har blitt mye sofa og lite annet. Tankeboksen har surret rundt livet og hvordan en eneste hendelse kan sette på så kraftige bremser. Hadde jeg hatt baller, så ville det føltes som livet ga meg et realt kick in the nuts for å si det på godt engelsk. Derfor har jeg rett og slett prioritert å fylle dagene med gode ting og hvile når man har vært kaputt. 

Emosjonelt stress gjør vondt i fatiguen
 

Emotional Stress Shows Heart Rending And Emotions
Licensed from: stuartmiles / yayimages.com

Hvem skulle tro kalenderen kan være så full når man verken studerer eller jobber? Hadde det vært ting jeg gledet meg til ville det nok stilt seg litt annerledes.
 

Stress Calendar Means Pressured Tense And Anxious
Licensed from: stuartmiles / yayimages.com

Mandag skal jeg til hånd og plastikkirurgisk med hånden, poliklinisk time. Spent på hva de egentlig finner ut.

Onsdag skal jeg på Åsgård (psykiatrisk sykehus), noe jeg skrev om i innlegget For å få hjelp må du først smelle hodet rett i kjellergulvet. De skal da legge fram alle de forskjellige gruppene som man kan velge iblant.

Fredag skal jeg tilbake på en individuell konsultasjon for å se om jeg passer i en gruppe eller trenger egen oppfølging. Kan vell mildt sagt si at jeg er veldig spent på hva de kommer fram til, å håper på å få noe individuelt egentlig.

I etterkant av timene og dagene imellom vil jeg benytte på gode ting (for å jevne ut) og til å ladde batteriene. Skal prøve å se om jeg får publisert noe, men det får bli som det bli. Helsa først sies det! 


Uken etter skal jeg skrive og øve på et foredrag som jeg er gledelig spent på å holde! Mer om det en annen gang. Bare litt fint å vite at man har noe å se fram til når denne stressuken er over. Gleder meg til å kunne senke skuldrene neste helg!

En allerede utslitt hilsen

Mia

#tilbaketillivet #helse #psykiskhelse #utredning #plastikkirurg #stress #utmattet #fatigue #tankeromlivet #åsgård #unn #ærlig #emosjoneltstress #personlig

8 kommentarer
    1. Gjør de tingene som gir deg litt energi mellom slagene Mia, ikke stress med det du tror du BURDE ha gjort. Lad, ligg i sofa, og kom deg gjennom uka , så blir det litt bedre neste uke 🙂

    2. Ja du har mange ting du skal gjøre i den kommende uken, og skjønner godt at alt dette stjeler energi fra deg bare ved å tenke på det.. sånn er jeg også! Har mange “kjedelige” planer for den kommende uken jeg også, kjenner jeg blir sliten bare jeg tenker på det! Det hjelper ja å gjøre noe hyggelig innimellom alt stresset så lader en seg litt opp, eller å tenke på noe hyggelig en skal gjøre når en er ferdig med alt stresset i denne uken…! Lykke til <3

    3. Jeg fikk også innkalling til gruppebehandling på høsten i fjor, var særdeles lite fornøyd med det for å si det sånn. På min individuelle samtale fortalte jeg spesialisten rett ut hva jeg mente om det, og på hvilket grunnlag jeg følte at jeg trengte individuell behandling istedenfor gruppebehandling. Endte heldigvis med at han var enig med meg, så gikk det vel en måned eller noe, så fikk jeg time hos psykologpraktikant (student).
      Det som var dumt med det, var at siden jeg fikk time hos en student så varte bare tilbudet mitt til vedkommende var ferdig i praksis – til februar. Så dersom du ønsker lengre behandling enn noen mnd er kanskje det noe å ta opp. Mistenker dog at ventetiden til ferdig utdannet psykolog er lengre enn til studentene.

    4. Ida: Tror de har veldig lite kapasitet. Fikk avslag to ganger, først søkte kreftlegen meg inn, så fastlegen. På siste henvisning sa fastlegen klart ifra, å jeg fikk dette tilbudet. Skulle skrive hvorfor jeg trenger hjelp hos dem, det ble til en A4 side, å da var jeg kortfattet. Skal ta det opp med dem på fredag hvorfor gruppe ikke er passende for meg. Tusen takk for input <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg