El-sykkel Bonanza takket være Vardesenteret

Vi var så heldige som fikk låne el-sykkel fra Vardesenteret idag. Tenk, jeg har ikke syklet siden jeg var barn… Det er virkelig sant at man aldri glemmer slike gamle kunster.

Du tenker kanskje at det er juks med el-sykkel, men tro meg man må bruke føttene å trø rundt. Men joda det gjør det hele litt lettere, man får jo hjelp av batteriet. Noe som er optimalt for en kropp som fort blir utslitt av fatigue. Ikke eier jeg muskler heller, de forsvant under og etter behandlingen. Kanskje vil jeg få bedre styrke i bena? 

Startet turen fra Vardesenteret på UNN

Startet forsiktig, hadde den på low så batteriet ikke tok helt over. For ei fart! Vi kom til en liten grusbakke, bestemte meg for å trille sykkelen. Plutselig hoppet framhjulet av, skal si jeg skvatt. Det første jeg tenkte var, gu så bra at jeg IKKE var syklende i full guffe!



Den klipsen på hjulet hadde gått opp, altså bare en bagatell som gjorde at hjulet hoppet av. Sigurd fikset det kjempefort, så fortsatte vi. Men han ødela glassbeskytteren på mobilen min i prosessen, snøft. Jeg var enda litt skjelven, så torte ikke peise på med full fart. Tok et ekstra stopp i Breivika for å samle hodet litt før vi tråkket videre. Gubben betrygget meg, hjulet sitter på nå…jeg lover!

Tromsøbrua var en lek!


Opp brua testet vi high funksjonen, da tar virkelig batteriet over å kjører på oppover brua. Man får litt Brelett reklame følelse over det hele, nanananana. På vei ned brua slo vi av alle funksjoner å bare trillet.

Ble fort litt tøffere!
Det tok ikke så lang tid før jeg ble varm i trøya, lydeffekter ble laget idet jeg føyk forbi Sigurd. Øøøøøøøøørn!!

8,6 km unnagjort på en times tid! Ikke verst med tanke på at vi mistet ett hjul og måtte stoppe litt på grunn av nerver i etterkant. Hadde litt regn og vind på turen, men kan ikke si det var ille. Alt i alt en fantastisk sykkeltur sammen med min kjære. Gleder meg allerede som et barn til neste tur ut.

Tusen takk!
Tusen takk til Vardesenteret som gjør det mulig for slike som meg å komme seg litt ekstra ut. El-sykkel er et fantastisk hjelpemiddel som man kan bruke til å gradvis komme seg til hektene igjen. Det sies jo at fysisk aktivitet er det som hjelper mot kreftrelatert utmattelse, også kjent som fatigue. Ikke minst ypperlig til de som har nedsatt funksjon i kroppen, eller er sliten under og etter behandling. Men vil tro pårørende også kan nytte godt av å komme seg ut i frisk luft. 

Her blir det El-sykkel Bonanza!

En sykkeglad hilsen

Mia

#vardesenteret #kreftforeningen #elsykkel #sykkeltur #fatigue #senskader #ettervirkning #utpåtur #startproblemer #helse #bonanza #brelett #unn #hverdag #tilbaketillivet

8 kommentarer

Siste innlegg