Feiret 30 årsdagen med hval på grillen

For de som ikke vet det så fylte jeg hele 30 år sist onsdag, men valgte å holde feiringen nå i helgen. Har aldri brukt å ha noen storslagen feiring, det er ikke min greie. Det holder i lange baner med de aller nærmeste.

Vi var kjempeheldig med været til grillingen!

Det smakte aldeles nydelig, ingen transmak i hvalen

Min søster hadde ordnet ordentlig fritert pommes frites, noe vi gikk å gomlet på helt til maten var klar. Mamma ordnet en nydelig tyttebærkrem, den elsket minste tantebarnet også. Gu så mye hun spiste!

Shortsvær i nord

Hadde klart å spare mange gaver til feiringen, med unntak av to…

De to jeg ikke kunne vente med ser du i bruk på bloggen nå! Fikk et lite og nett hybridkamera Canon EOS M3 hos min kjære. Litt enklere å drasse med seg når man skal ut på tur, spesielt siden jeg ikke er noen hardcore fotograf akkurat. Hos min gode svigersøster i Trondheim fikk jeg et gavekort på elkjøp, det kom virkelig godt med! Det ble både SD kort og kameraveske, klar til å knipse bilder.

Etter å ha fylt magen med god mat og feiringen var over, tok vi hundene i bilen og satte fart mot Tønsvika for en spasertur

Måtte nesten teste flipskjermen på kameraet, funket fint den må jeg si. Er nesten et slikt kamera alle bloggere skulle hatt for hånden. Kanskje blir det litt videoblogging i framtiden, hvem vet.

Mamma passer en liten pomeranian som heter Fo

Obersten Lenny har fått seg en ikke så vellykket klipp
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Godgutten min var selvfølgelig også med <3

Skal man teste kamera, ja da blir det knipset i øst og vest

Var greit sliten fra start til slutt i går, hadde derfor verken energi eller tid til å skrive om dagen i går. Vi tok tidlig kveld, noe som passet veldig fint etter en lang men god dag.

Tusen takk for en kjempefin feiring i går, dere er så gode <3 

En fornøyd hilsen

Mia

#bursdag #feiring #30år #gamlis #kamera #canon #bilder #foto #hunder #selfie #grill #hval #middag #sommerinord #sommer #familie #hverdag

10 kommentarer
    1. Så koselig det så ut 🙂 Hval er godt, det har jeg spist en gang 🙂 EN… 😉 Og du så så fin ut på det øverste bildet der. Klart man må ut å knipse med nytt kamera 🙂 Jeg må snuse opp et bedre et jeg også, kanskje en hybrid hadde vært noe ..

    2. frodith: Tusen takk <3 Har aldri grillet, men ofte spist bestemors legendariske hvalgryte <3 Anbefales på grillen! Greit å ha en av begge, speilrefleksen ligger godt å venter til ganger der den egner seg bedre til å knipse med 🙂 Hybrid anbefales, liten og nett! Dette har flip-skjerm så man kan ta bilder av seg selv el. 😛

    3. Å du verden så herlig 🙂 Gratulerer med vel overstått. Skal til Lofoten til helga.. da blir det vennetreff og hval kjøtt grilling. og vi har bestilt vår kvote vi skal ha med hjem 🙂 ha en fin sommer videre 🙂

    4. Hørtes, og så ut som en flott feiring <3 Jeg trur ikke jeg hadde greid å spise hval. Jeg er litt diskriminerende mot dyr sånn sett. Griser, kuer, sau, rådyr og den slags er helt greit å spise, men krokodille, slanger, hval og den slags er for meg ikke ok å spise- jeg veit ikke hvorfor 😛

    5. Elin Slåen: Hval smaker i bunn og grunn biff om det er tilberedt riktig 🙂 Man kan være uheldig å få litt transmak, men det er sjeldent. Slange og krokodille skal jeg være enig med deg i, høres ikke appetittlig ut 😛 Mulig det er godt, men nei…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg