Det går oppover med søppelmat!

Nesten en måned har passert, å det var på tide med oppfølging hos Klinisk ernæringsfysiolog.

Denne gangen kunne jeg endelig bringe henne godt nytt!
 

Junk food diet weighing scales
Licensed from: unikpix / yayimages.com

I de tidlige morgentimer viste vekta hele 38,4 kg! Det er lenge siden jeg har veid så mye, kjente jeg hoppet litt av glede. Men samtidig visste jeg hvorfor, noe jeg også fortalte til henne. Den siste tiden har jeg vært veldig inaktiv på grunn av økt fatigue, og spist ekstra med søppelmat. Hun lo å sa, noen ganger må man tillate seg selv å spise søppel. Å i din situasjon så er kanskje søppelmat akkurat det du trenger!

Det er faen meg ikke alle som får et smil og en go for it holdning fra ei som jobber med helse når man forteller at man har mesket seg i søppelmat!

Har også økt inntaket av næringsdrikker, tar nå en halv ekstra på kveldingen. Vi ble enig om at det skulle jeg fortsette med, forsøke å få det inn som en rutine. Siden jeg ikke taklet konsistensen og smaken på Colagen (fettmulsjon), så skal jeg nå forsøke Fresubin 5 kcal SHOT. Skal bare ta to spiseskjeer hver dag (30ml), noe som vil gi meg 150 kalorier ekstra! Fikk kun kjøpt med sitronsmak, så håper man jeg faktisk takler den. Da blir det et nyt forsøk på å DRIKKE fett!

Håper ikke vekta forsvinner like fort som det kom, for det har skjedd før. Spesielt i perioder der fatiguen sitter litt ekstra i. Straks man beveger stortåa litt mer så renner kiloene av igjen…

Plan:
– Fortsett med næringsdrikker, øk til 2 om dagen visst mulig
– Få opp D vitaminnivået (noe hun uttrykte bekymring over)
– Hold frokost og middag som stabile måltider, men noe ekstra småfjas inni flekkene
– Forsøk å ta to spiseskjeer Fresubin til frokost
– Ikke tenk om det er sunt, spis det man klarer
– Gå OPP i vekt!

Det ble pizzarester til middag med god samvittighet, søppelmat <3

En mett hilsen

Mia

#helse #undervekt #underernært #pizza #søppelmat #junkfood #tilbaketillivet #planvidere #oppivekt #vektøkning #detgåroppover #vitamin #dvitamin

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg