10 utrolige endringer som skjer når man fyller 30!

Idag går jeg fra å være ung og sprek i 20-årene til kjerring i 30-årene. Visste du at det skjer noe iløpet av natta når man fyller 30? Jeg hadde hørt ryktene, men trodde ikke på de før jeg slo opp øynene i morges. 


1. Du forstår plutselig ikke ungdommen lengre

Om det er bekjente eller på internett, ungdom mellom 18 og 24 vil hevde at du ikke har peiling på hva som foregår i deres liv. Det er jo en evighet siden du var der selv, og du må da forstå at alt har endret seg… følelser også. Det er jo trossalt 10 år siden du var 20!

2. Spilling er for barn og ungdom, slutt med det
Å beholde barnet i seg, ha en hobby, le og ha det gøy er ikke slikt voksne mennesker skal gjøre. Det er derfor uhørt at du har interesser som trår innom den verdenen. Kutt ut alt slikt, now the real shit is starting!

3. Når du våknet var trynet fult av rynker
Alle vet jo at man har rynker når man er 30+ Det bør ikke trenge en forklaring, det er en prosess som forekommer idet du sklir over fra 29 til 30. DU er herved gammel!

4. Du må jobbe for å holde fasongen
Mange oppdager denne delen allerede i midten av 20 årene, stakkars! Nå må du faktisk gjøre noe for å beholde fasongen, om det er stramhet, tyngekraften eller vekt spiller ingen rolle. Er du en sofaslask vil det vises! 

5. ‘Ungdomsbutikker’ har ingen adgang for de over 30
Du leste riktig, du har ingenting på slike butikker å gjøre (eksempelvis New Yorker). Alt som heter mote skal du bare bla forbi, du er voksen og kjedelig. Du er ei kjerring og bør kle deg deretter, miniskjørt er ikke passende på damer over 30! 

6. Bråk og høy musikk er sykt irriterende
Legenden sier at når dette begynner å bli forstyrrende, da er du gammel. 

7. Overkompenserer med sminken
Plutselig går du bananas i sminkehyllen, mest mulig knallfarget øyenskygge, helst blå. Denne skal legges som et tykt sementlag på øyelokket. For all del ikke glem den solide sorte ringen med kajal rundt øyet. Den må være KRAFTIG! Bruk gjerne teknikker ungdommen benytter seg av, men overdriv. Mer sminke, jo yngre ser du ut.

8. Dine synspunkter og meninger har endret seg over natta
Du våkner å befinner deg i en tåke med fornuftige meninger og synspunkter. Enda mer skremmende er det at du har fått en viss interesse for hva som skjer i verden og med landet vårt. Det heter visst politikk.

9. Du mister evnen til å forstå ny teknologi 
Hva slags dubbedings sa du? 

10. Bevisst om egen helse
En liten interesse eller bevissthet rundt egen helse dukker opp. Du har en forståelse for at junk food ikke er bra og grønnsaker faktisk er sunt. Det kan oppstå vonder både her og der, slikt har du aldri før kjent maken til. Å oppsøke legen for de samme vondene er ikke å begi seg ut i ukjent farvann, dette stedet kjenner du inn og ut.

SHIT JEG HAR BLITT GAMMEL!


Fra jeg la meg i går til jeg stod opp idag har jeg endret totalt utseendet, meninger og syn på verden! Er det ikke rart hvor mye et tall kan forandre folk?

Hjertelig hilsen gamla

Mia

#bursdag #30år #rundttall #10utroligeendringer #10endringer #hverdag #fyller30 #gammel #gamla #shitjegergammel

11 kommentarer
    1. Haaar du bursdag i dag? Kan jeg gratulere deg med dagen?
      Fin liste forresten! Måtte le litt.. 😉 Jeg er over 30! 😀 Tihi..

    2. Ååå, jeg har ikke fått snusen i bursdagen din, DA hadde det nemlig blitt innlegg. Men jeg hadde ikke datoen din 😮 Men det er mulig det blir NESTE år, for NÅ har jeg den 😀 Gratulerer så masse da 🙂 Og du er IKKKE gammel hvertfall!! JEG er det…men egentlig er ikke jeg det heller… bare 50 jo 😉 Kos deg med dagen din <3 Klemmer <3

    3. SV: Det ryktes at det er 29 som er “the number” ja! 😉 Men jeg liker å være i 30-åra jeg, så jeg vil gjerne ha det tallet jeg har, rar som jeg er.. :-p
      Håper du har hatt, og får en super feiring! <3 BursdagsKlem

    4. Gratulerer så mye med stordagen! Og du ser absolutt ikke gammel ut 😀 Og man har aldri vært så ung som man er i dag uansett hvor gammel man er 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg