Årets første sommerdag nord for polarsirkelen

Mange trosser sur nordavind straks sola myser igjennom skydekket, den kiler dem på den vinterhvite huden. Og de elsker det! Helt til de ligger sjuke etter å ha fristet skjebnen en gang for mye i lengselen etter sommervarme.

I går derimot var det endelig sommer her nord for polarsirkelen!

Alt deles på Facebook, sommeren er intet unntak. Ganske tidlig innså jeg at valget om husarbeid hadde falt på totalt feil dag. Kanskje jeg bør begynne å sjekke værmeldingen før slike planer legges? Temperaturen ute steg jevnt og trutt, vinden føltes som noen peiset på med en varm hårføner. Ryktene sier det var over 25 herlige celsius, RUSSERVARMEN har endelig ankommet!

Etter middagen var inntatt tok vi turen å anskaffet oss et fint bord, stoler og en ekte plastblomst. Nå kan jeg endelig sitte ute å fylle lagrene med D vitamin! Jeg har egentlig aldri vært glad i å sitte ute i sola, men tenkte det var verd et forsøk. Skal ta med broderi å kose meg når dagene tillater det.


Det ble slettes ikke så verst! Grinda til Jesper tar like stor plass som døra når den er åpen, så den skal i teorien ikke være i veien for noen som spaserer forbi.


Jesper er så vant til at han ikke får gå ut, så måtte gi tillatelse opptil flere ganger før han trådde sine små labber ut på plattingen. Han så på meg med store øyne, uten bånd mor? Det er virkelig en drøm som går i oppfyllelse for nurket mitt. 

Tror han er meget fornøyd med ordningen

Da venter vi tålmodig på at skyene skal regne bort slik at vi atter kan sitte ute å nyte sommeren, det sies at den er rett rundt hjørnet. 

En sommerglad hilsen

Mia

#sommer #nordnorge #polarsirkelen #russervarme #åretsførstesommerdag #sommerdag #utemøbler #hagemøbler #bordogstoler #plastblomst #dvitamin #vitamin #utekos #hund #hverdag

2 kommentarer
    1. For en nydelig hund du har Mia! <3 SÅ søøøt! 😉
      Herlig at dere får litt sol og varme! 😉 Men jeg er nok litt slik som deg jeg også... Timer husarbeidet ofte til soldager.. :-p Og glemmer å sjekke værmeldingene..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg