Begynner å bli lite produkter igjen etter dagens pakking av Hjelpeposer

Vi bar et uvisst nummer med esker ned, det var produkter og magasiner overalt. Skrudde på radio og satte igang med en ny runde pakking av Hjelpeposer.

Pasienter på cellegift
I forkant hadde jeg telt over hva som befant seg på Vardesenteret, og det talte for at poser til cellegift var det absolutt minst av. La produktene på bordet og telte over, det rakk akkurat til 22 poser.

Så over hva man hadde liggende, hvordan skal man få fordelt det som gjenstår? Laget seks ekstra poser til cellegift, men de består kun av Nycodent originalprodukt og fire prøver. Det er bedre at de får noe, enn ingenting tenker jeg. Markerte de med lilla sløyfe på ene siden for å skille fra de ordinære Hjelpeposene.

Totalt 28 cellegiftposer klar for levering

Pasienter som får stråling
Det er enda Hjelpeposer til de som mottar stråling på Vardesenteret, men siden man var så godt igang laget man noen ekstra. Jeg lager etter hvor behovet ligger, og det har blitt flere utleveringer til damer. Det betyr ikke at flere kvinner får kreft, men at det rett og slett har vært færre mannfolk innom å fått med seg en Hjelpepose. I denne omgangen ble det derfor laget 10 til kvinner og 4 til herrer.

Totalt 14 stråleposer klar til levering

Flere Hjelpeposer i vente!
Det vil fortsatt bli Hjelpeposer, men ikke helt av samme sort som til nå. Har en del andre produkter som kan legges i posen, blir nesten en liten kosepose rett og slett, er fint det også. Det blir da mest fokus på den lille ekstra tanken i hverdagen. Merk at det enda er mye igjen til strålepasienter!


På trilletur for å levere Hjelpeposer 

Beklager forsinkelsen for å fylle opp og levere ut til pasienter på cellegift. Formen har ikke vært helt enig med meg den siste tiden, slikt skjer. Siden jeg har en time på sykehuset i morgen skal man forsøke å få Hjelpeposene bortover i samme farten.

Om du eller noen nær deg kunne tenke seg en Hjelpepose, så finner man dem på Vardesenteret ved UNN i Tromsø. Hadde uansett anbefalt å ta turen ned dit, koselige folk som har kaffekoppen klar. Du finner dem i andre etasje på gamle pasienthotellet (over gangbroen til fløy E1).

Hilsen tantepose

Mia

Her kan du lese om innholdet i Hjelpeposen

#hjelpepose #vardesenteret #unn #universitetssykehuset #omtanke #detlilleekstra #cellegift #stråling #kreftrelatert #kreftbehandling #kreftpasient #kreft #helse #takkforallhjelp

2 kommentarer
    1. Veldig fint med sånt tiltak da 🙂 Og at du orker å styre med det, selv om du selv ikke er i form. Tar av meg hatten.Om jeg hadde en 🙂 Du er sterk og tøft og topp <3

    2. frodith: Tusen takk for gode ord Frodith <3 Startet jo prosjektet når jeg selv såvidt hadde hår på toppen. Når første pakken med produkter kom hadde jeg et ferskt lag hår på toppen, mykt som en kattepus eller baby. Rart å tenke på. Så lenge jeg kan ta min tid, så går det rundt på et vis 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg