Ut på tur, bittelitt sur

Med en gradestokk som viste hele 12 sommerslige grader på morgenkvisten bestemte vi oss for å utnytte dagen utendørs. Man vet jo aldri her nord hvor mye sommer man egentlig får, når værgudene enda er snill i mai så må man nesten løpe ut døra.

Det var hele fem biler på parkeringsplassen i Tønsvika når vi begynte å rusle.

Siden kroppen ikke spiller helt på lag for tiden så tok vi med stavene, det gjør gåingen litt enklere for ho mor. Etter litt trasking bestemte vi oss for å svinge til venstre, vi svinger aldri til venstre… trasket opp mot Tønsviking middelaldertun. Den bakken var hard for skrotten, men opp kom man seg!

Skryte av at man kom seg opp, å ingen bilder? Pics or it didn’t happen! Når man hadde kreket seg opp hang det en fin lapp, privat område, middelaldertunet er stengt bla bla bla. Jeg ble regelrett forbanna, hvorfor hadde de ikke hengt denne lappen på tavla før man svingte til føkkings venstre? Helt greit at plassen er stengt, å at man ikke skal drive å trø der inne på grunn av alarm and other shit, men hallo, det er et stykke å slepe seg for en sliten kropp.

Jeg gikk sur og stum ned, orket ikke prate, orket ikke engang å lytte på fuglene, som nå virket som en mare i ørene. Det eneste som ringte i hodet mitt var typisk min flaks, typisk at jeg nå har brukt siste rest av energi…

Når man først var i området måtte vi nesten se hvor langt de var kommet med kirkebyggingen. Humøret kom sakte snikende tilbake idet jeg studerte utskjæringene, godt arbeid. Det begynner virkelig å ta form.

En liten pause i lyngen var på sin plass, kanskje jeg nå kunne få et bilde der man ser snuten og øynene til bikkja. Han har en tendens å snu seg i alle andre retninger når bilder skal knipses.

Jesper kan være både sta og rampete, men han vil alltid være mitt søte snusk <3

Kan vell greit si at vi ikke var de eneste som hadde luktet godt vær, det var hele 25 biler på parkeringsplassen når vi forlot Tønsvika.

Avsluttet dagens sprell med å klinke is!

Nyt godværet, her blir det sofaslask resten av dagen! 

En sliten men fornøyd hilsen

Mia

#utpåtur #friluft #hund #tibetanskspaniel #tønsvika #tønsviking #sommer #slikkesol #syktlangtnord #friluftsliv #spasertur #littsur

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg