Hvordan unngå svette pupper?

De aller fleste kvinner har en eller annen gang opplevd svette pupper. Det blir klamt og ekkelt, hud mot hud i varmen. Trodde egentlig dette var en problemstilling som ble borte idet puppen ble kappet av, så feil kan man ta. Mangler man pupper kan man velge å bruke protese, men det har seg slik at plastpupper gjerne blir ekstra klam i varmen. Om du trodde svette pupper var ille, vent til du har prøvd dette. Når jeg beveger meg kjenner jeg protesen klistre seg mot huden, løsne, klistre seg, løsne. Det lille stykket stoff som befinner seg imellom utgjør ingen forskjell… 

 

Breast
Licensed from: adamr / yayimages.com

Skulle tro jeg ikke ville kjenne noe når jeg mangler følelse, men på et merkelig vis gjør man det. Tror det har noe med tyngden eller presset mot området å gjøre. Har absolutt null følelse om noen stryker over, men kjenner press. Har jo ikke nerveskader på musklene innvendig for å si det slik. I tillegg har jeg skalleprotese på den friske, føler den svette klistringen ekstra godt der.



Nå har vi ikke akkurat blitt beært for mange varme sommerdager her nord, men noen har det blitt. Optimisten i meg håper stadig sommeren kan gi oss noen få solskinnsdager til før sola takker for seg og vinteren setter inn (vurderer å bruke de som lommevarmer på vinterstid). Det blir ofte puppeløst behag når sola står høyt på himmelen å skuer over oss. Hei sol, jeg ønsker ingen svett og klam plastpupp idag takk! Men må si det hadde vært fint å kunne pynte seg med pupper når været er på godsiden.

Til deg som kanskje aldri har møtt meg, om jeg ser skeiv ut så ligger puppen(e) i skapet!

Kanskje skulle jeg fortsatt på ideen fra ifjor? Ikke glem støtten til den friske puppen! Men da hadde jeg ikke skalleprotese på den friske… ideen var god da!

Er du også ei plastpupp-dame, har du kanskje noen gode tips til en plastpupp-amatør? 

En plastic fantastic hilsen

Mia

#plastpupp #protese #puppeløs #brystkreft #mastektomi #helse #personlig #sommer #sol #svettepupper #enpupp #brystprotese #personlig

13 kommentarer
    1. Helene Aspergerinformator: Takk for det 🙂 Ja, har jo egentlig små pupper jeg også (eller en liten pupp igjen). Må ha to proteser siden det ikke finnes en liten nok til den bortopererte puppen. Men det blir så klamt! 😛 Håper noen som har hatt slikt over tid kanskje vet mer enn meg 🙂

    2. Uff, det hørtes klamt og ekkelt ut ja. Jeg gikk ikke med bh før jeg var 30 år omtrent. Liker det dårlig. Så alt av ubehag fjernes så fort jeg er inne døra..:-D Men må ha bh ute blant folk, vet er ikke svett, men ekkelt er det likevel.. Håper du får noen svar 🙂

    3. Jeg har ikke plastikkpupper, MEN jeg har derimot unormalt store naturlige bryster som også fort blir klamme og svette. Det finnes noe på apoteket, det er akkurat som noen firkanta bomullsbiter/bind. Disse heter mesoft og er 10×10 cm og et helt supre til å legge under armer (med genser selvsagt), eller nedi trusa, eller med bhkant (ditt tilfelle: under plastikkpuppens ende?) det er bomull as said, og det trekker fuktighet og unngår svette 🙂 håper det kan hjelpe!

    4. Så bra du syns det var et godt tips! Ble litt usikker på hvordan det virket med plastikkpupp liksom, men prøv? Pakken koster ikke så mye tror jeg 🙂 versegod! <3

    5. Huff, kjenner til problemet med puppesvette ja ;s Har jo ikke plastpupp, men litt for store pupper sånn naturlig da. Sliter jo med dette selv, og har prøvd sånn som isgele å smøre under puppene. Eller babypudder. Men jeg orker jo aldri å stå å fikle med ting, så har liksom ikke fått testet det ordentlig ut. Men kan være verdt å prøve 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg