Casa Del Ystnes

Da har jeg kommet hjem fra en flott tur til Casa Del Ystnes i Øksfjord, nærmere bestemt hos bestemor og bestefar. Kjenner jeg er mektig sliten nå, tross kost og losji en hel helg. Siden kroppen sier man trenger hvile idag, så får det holde med å fortelle om helgen i (mobil)bilder.

Lykta på Ystnes

Det ble en del spaserturer ut, temperaturen var god tross overskyet. Jeg synes det er koselig å vandre slik, balansere fra stein til stein. Finne skjulte skatter i fjæra.

Grønn stein

Vi fant kjempemange fine steiner i fjæra, grønne, lilla og rosa. Noen rundsteiner som havet hadde slipt i myke former, andre harde med kvasse kanter. Den grønne steinen var så fascinerende at jeg måtte ta bilde.

Spor fra krigen


Det hender man finner spor fra krigens dager slengende rundt i Øksfjord. Piggtråd er vell det mest vanlige å snuble over, å ha sko på føttene er vell en god regel.

Avslapping

Jeg klarer ikke like mye som før, blir fort sliten. Når resten av huset sov middag benyttet jeg anledningen til å se litt serie, slurpe energidrikk og koble helt av. Kan ikke sove, da ødelegger jeg nattesøvnen. Uansett hvor trøtt man er i øyeblikket.

To flotte gutter

Mammas hund Lenny var med, fra vi kom inn døra satt han å nistirret på den. Kommer ikke Theo snart? Han ble en lykkelig liten kar når Theo kom springende inn døren. Theo ville mest bare ha kos, sjekk det blikket -Kooos med meg!

Ny brystvorte

Min tante fant et toppskjell i fjæra, vi lo å tenkte på brystvorte. Hun fant også en fin liten rosa stein, som vi tenkte kunne symbolisere brystkreft. Jeg la de i lommen og tok de med hjem til Casa Del Ystnes for å få tatt noen fine bilder av protesen.

Ingen bekymring 

Det er ganske flott å kunne gå midt på veien, uten bekymring for at biler plutselig skal komme. Det er så lite trafikk at kommer det noen, så drukner de ikke i støy slik som i byen. Herlig stillet, med noen hunder som bjeffet i det fjerne.

På vei hjem

Hva ser du på? Det mest irriterende med rein er at de absolutt skal gå rett framfor bilen. Det tar sin tid før de forstår at det kanskje kunne vært en idé å svinge ut i veikanten istedet. 

Gjengen


Når man ser på dette bildet kan man kanskje tenke, nåååh så tørst de var da, så koselig at gjengen er samlet. Det var nok ikke like koselig for den utmagra stakkaren i veikanten lengre opp, eller han som lå død litt bortenfor det igjen…

Har alltid stortrivdes hos bestemor og bestefar, er utrolig glad i gamlingene. Eller som mitt søskenbarn sier -Ho e no litt søt ho gamla. Det var kjempekoselig å se familien igjen, lenge siden sist man var der. Men kjenner at idag skal det bli godt å slappe ordentlig av, den tar på en sliten skrott å være borte ei hel helg.

Mvh

Mia

#finnmark #rein #foto #øksfjord #ystnes #bestemor #bestefar #natur #friluft #stille #hvile #hverdag #brystkreft #protese #rein #stein #fjæra #familie

10 kommentarer

Siste innlegg