Reiser til Øksfjord, sist jeg var der så…

Om hukommelsen ikke holder meg for narr, så har jeg ikke vært på besøk hos bestemor og bestefar i Øksfjord siden før jeg ble syk, nærmere bestemt juli 2014. Det var bare noen dager igjen til mammografien, gikk stadig å kjente på den merkelige kulen som murret i brystet. 

Det var deilig å være totalt uvitende om at man egentlig var kreftsyk

Litt absurd følelse å dra tilbake til en av de siste plassene jeg anså meg som frisk. Knappe fire dager etter man kom hjem var jeg på BDS å fikk puppen klemt flat og stukket med nåler, selv da tenkte jeg det bare var en fettkul. Det er veldig godt å ha mange bilder fra tiden som friskus, der man enda levde med det beryktede ‘det skjer ikke meg’ filteret. 

Flashback til friskus tilværelsen i Øksfjord


Jeg og ungene tok oss noen småturer slik at vi kunne nyte utsikten over Ystnes og knaske litt kjeks


Fra rusleturen til Rassevaggi, varmt med evig tåkehav


Jeg og tantungen plukket masse blomster i veikanten, bestemor måtte jo ha pynt på bordet til bursdagen sin


Jeg og ungen tok oss en liten rast for å nyte utsikten på en av de mange turene våre


Naturen viser seg fra sin beste side


Hadde meg en liten stirrekonkurranse med denne karen, brydde seg lite om at kompisene ikke orket å vente. Tror han ønsket å være med til Tromsø i hengeren


Hadde glemt penklær til bestemor sin bursdag. Fikk låne kjole hos min søster, belte og skjorte hos tantungen og smykke fra mamma

Jeg er ikke i like aktiv form nå som da, så blir nok ikke mye løping i fjellsiden akkurat. Men det skal bli veldig godt å dra på besøk en tur. Ikke minst tror jeg at man har godt av å komme til litt andre omgivelser, bort fra byens fjas og mas. Skriverier får også vente til jeg kommer hjem.

Tro om det er lov å legge inn bestilling på fersk fisk tilberedt ute i forhåpentligvis godt vær?

Mvh

Mia

#finnmark #øksfjord #2014 #reinsdyr #natur #flashback #førkreft #godform #reisertilbake #påbesøk #gamlingene #bestemor #bestefar #familie #helse #hverdag #personlig

5 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg