Påskekos i nord (film/foto)

Det var nydelig påskevær ute i går, men siden formen min ikke tillater noen sprek marsj på fjellet akkurat, så ble det en tur til fjæra på Håkøya. 

Her hadde ikke mange føtter tråkket siden de siste snøfallet. Nydelig og urørt på vei ned mot hytten.

Sola hadde valgt å stå direkte over motivet jeg ønsket å knipse bilde av. For å si det enkelt, jeg så ikke en dritt på verken speilrefleks eller mobilen.

Solbrillene gjorde det pent umulig å se skjermene, og uten ble man blendet. Spennende når man kom hjem å fikk sett hva man egentlig hadde styrt med på turen. Hadde visst fått mange merkverdige missklikk-bilder.


Wops…

Siden jeg ikke fikk knipset de bildene jeg ønsket, så ble det litt filming i stedet (husk å skru på HD).

Bikkja er en kortskanking (hund som eier), så gikk det greit å ha han løs i fjæra. Han ville jo bruke et år eller to på å bane seg vei fra der vi satt. Vinter er Jespers årstid, han blir som en valp når han får hoppe og danse i snøen.

Resultatet av litt vell mye kos i snøen.

Det var hærlig å sitte i fjæra å lytte til isen som knitret imot hverandre, skru volumet opp!

eE7yF74xDMQ

 

Elsker vinter og nordnorsk natur.

Vell hjemme ble både jeg og bikkja liggende langstrak resten av dagen, men vi fikk ihvertfall koset oss litt i sola. Greit å kunne si ‘vi’ istedet for ‘jeg’ noen ganger.

Nyt naturen, god påske!

Mvh

Mia

#påske #hverdag #fjæra #håkøya #påskeitromsø #tromsø #nordnorge #natur #foto #film #vinter #snø #hund

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg