Ble rørt på Vinterlyd i Tromsø

Fikk en koselig mail for noen dager siden, alle vi som hadde vært med på filmsnutten ble invitert til Kreftforeningen før Vinterlyd skulle brake løs på torget. Jeg hadde avtalt å dra på konserten med tantungen, hun var hjertelig velkommen med på Kreftforeningen i forkant. Her fikk vi en koselig prat og noe mat i magen før turen bar ned til torget.

Jeg holdt ungen godt i hånden hele veien ned, livredd for å miste henne i folkemassen! Hadde hørt rykter om salg av noen flotte luer, søkte meg målrettet til teltet med den flotte gjengen som flittig stod å solgte. Fikk kjøpt en til meg og en til ungen, hurra de var lilla! Skal sies vi slet med å finne en dugelig plass å stå, det er ikke lett å være liten på konsert. Når vi omsider fant en plass, så kom et tårn av en mann + unge på toppen å stilte seg rett fremfor snuten min! Noen reddende engler fikk ordnet en plass i høyden til oss. Takk og lov.

Filmsnutten skulle komme på storskjerm, jeg hadde forberedet meg på at dette kom til å gjøre inntrykk. Men at den skulle ha en slik virkning på meg kunne jeg ikke forutse. Det er noe med ordene, noe med følelsen, noe med å ha gått igjennom det. Og ikke minst….noe med å kjenne så mange av ansiktene som er i den filmen. Historiene er ekte, de er ikke tillaget. Det er en sterk følelse bak hvert et ord. Når jeg sto der å så på snutten, med et folkehav fremfor lerretet. Ja, da ble det enda sterkere kost. 
 

Om du ikke har sett den, eller bare ønsker å se den enda engang.

(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = “//connect.facebook.net/nb_NO/sdk.js#xfbml=1&version=v2.3”; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs);}(document, ‘script’, ‘facebook-jssdk’));

Øyeblikket man får beskjed om at man har kreft, glemmer man aldri. Vi har snakket med flere personer om deres øyeblikk.

Posted by Kreftforeningen on 7. mars 2016

Ble rørt av å se alle menneskene som stod sammen for å støtte kreftsaken

Klarte ikke holde tårene tilbake, det ble litt mange inntrykk på en og samme gang. Glede for de som lever, for de gode vennskapene, de flotte historiene. En lykke over å se alle de menneskene som står sammen for Kreftsaken. Men også sorg for alle de som denne forbaska sykdommen tar ifra oss. Fikk en god klem av ei jeg anser som en av de flotteste menneskene som trår sine føtter på denne jord. Man får aldri nok gode klemmer!

Det er koselig med konsert, man smiler, klemmer og ler. Men for meg ble det noe mer enn bare en konsert, det ble et bevis på sammhold i den lille byen vår. Et bevis på hvor mange mennsker som ønsker å hjelpe.

Jeg tørket tårene og tok på meg smilet igjen, det er så gledelig og vakkert at Kreftforeningen og P4 klarer å arrangere noe så stort. Underveis kom enda flere bekjente, vi storkoset oss! Gjorde ingenting at det var vått i været med så mange smilende og gode folk rundt. Kom i prat med både kjente og ukjente, Tromsøfolk er unik! 

Når konsterten var over skulle man nesten tro 17. mai var i flyttet til 12. mars. For en folkemengde med lykkelige barn og slitne foreldre!

Har du vært på Vinterlyd?

Mvh

Mia

Det er enda mulig å bidra
Gi for livet – Støtt Krafttak mot kreft!

#vinterlyd #vinterlyd2016 #p4 #kreftforeningen #kreftsaken #helse #samfunn #krafttakmotkreft #giforlivet #uhelbredelig #itromsø #foreldre #vennskap #sentimental #inntrykk

12 kommentarer
    1. Åhh, jeg har ikke sett den filmsnutten før nå- blir tårøyd selv <3
      Stemmer det at det var de som var bøssebærere å onsdag? Det gikk litt fort i svingen når de banket på døren, men jeg hadde heldigvis en 100-lapp i lommen som jeg kunne gi! Jeg har jo aldri kontanter ellers, og hadde glemt at de gikk rundt den dagen (hvis det var de).
      Det er viktig å bidra <3

    2. Elin Slåen: Det er litt forskjellig når de går i de forskjellige byene 🙂 Her gikk de på torsdag, men kom ingen på døren. Gikk greit, fikk kjøpt to luer på konserten som støtte 🙂 Det vil alltids komme flere anledninger, eller via sms/internett. Selv synes jeg det er mer personlig å kjøpe en gjenstand eller gi til en bøsse.

    3. Ok- jeg fikk bare med meg at han sa: “Vil du støtte krafttak mot….” og så hørte jeg ikke mer 🙂 Men jeg fikk i alle fall støttet, uansett hva det var 🙂
      Og det å kjøpe gjenstander er jo veldig hyggelig det også 🙂

    4. Hadde en helt magisk dag på Vinterlyd med jentene mine. Unger som siden diagnosen for 6 mnd siden har hatt en tøff tid med en mamma som ikke tåler, ikke orker… Så fikk de KLEM av Marcus og Martinus på Vardesenteret før konserten – de store heltene! Det var så godt som mamma – som “kreftmamma” – å kunne gi dem noe som de ønsket seg så mye etter at de har levd gjennom så mye skummelt og leit! Og jeg har Kreftforeningen og Vinterlyd å takke 😀

    5. Lene Kristin: Åh, så godt å høre! Det er en spesiell glede hos barna når de får oppleve slikt. De viser det med hele seg. Vi var med treffpunkt ungene, skal si det var synging og hopping på det lille platået 😀 Herlig lykke!

      Nyt de gode dagene Lene 🙂

    6. Du må jo si ifra når sånt skjer i byen, jeg er jo i jobb tåke og får ikke med meg noe 😀 Virker som en grei affære og det er vanskelig å ikke bli rørt av videoen.

    7. Så flott å se at så mange mennesker tok turen på konserten. Håper kreftforeningen fikk samlet inn mye penger til viktig arbeid.
      Det er en sterk film du deler. Det gjør noe med en.
      Jeg er glad for at du hadde en fin dag på Vinterlyd konserten. Flott lillafarge på den nye lua 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg