Dag 6-10 av 30 dagers utfordring med korssting!

Da hadde enda flere dager med utfordringen passert. Det viser seg at flere ting på utfordringslisten har ikke jeg tilgang til, da får man bruke det som er tilgjengelig.

6. En ny start

7. Favoritt SAL (Stitch along)

Jeg har ikke vært borti noen SAL her til lands, hadde derfor aldri hørt om det før Cross Stitch, It’s fun! Det går enkelt og greit ut på at flere broderer sammen, eller samme motiv. Man finner arrangerte SALs online, der man får deler av et mønster hver uke. Tok meg derfor friheten til å lage en liten LFG SAL (Looking for group – Stitch along).

8. Favoritt needle minder

Hadde verken sett eller hørt om needle minder. Enkelt forklart kan det være søte små figurer med magnet bak, nålen ligger fint på magneten samtidig som det ser penere ut. Ikke minst sparer det stoffet! Med aida er ikke det så ille, er jo allerede hull, men andre stoffer kunne det vært ekstra høvelig. Eksempelvis til de som broderer bunad.

Har allerede bestilt saker for å lage mine egne needle minders.

9. Dagens broderi plass

Slummeklær, pledd, bustete sveis og briller på nesen. Slik skal det gjøres når man slapper av i sofa med et broderi.

10. Favoritt farge 

Bruker du å delta på bildeutfordringer som går over flere dager?

Mvh

Mia

#crossstitchitsfun #crossstitch #xstitch #broderi #naalogtraad #nålogtråd #hobby #håndarbeid #hekling #utfordring #challenge #crossstitchcrazy #sal

6 kommentarer
    1. Aldri hørt om en slik utfordring før. Men så jo kjekt ut da 🙂
      Jeg deltok en gang om å legge ut naturbilder hver dag i 5 dager på facebook. Var et styr å huske på!
      Kos deg med broderingen. Så ut som du satt godt i sofakroken 🙂
      Ha en fin dag!

    2. Å, sånn broderings-along har jeg aldri hørt om. Men det var jo spennende. Favorittfargene dine, er jeg helt enig i er verdens fineste farger 🙂 Har du tenkt på litt aggressiv korsstingbrodering 🙂 hehe… når du først er i gang:) Ha en flott kveld.

    3. Tone: Har laget noen aggressive tidligere 🙂 Har en liste jeg skriver ideer til aggressive broderi på ettersom de dukker opp. Akkurat nå prøver jeg å få unna litt gamle kits som man har liggende 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg