Dag 1-5 av 30 dagers utfordring med korssting!

Første gangen jeg deltar på noe slikt, om jeg klarer å gjennomføre alle 30 dagene vil tiden vise. Facebook gruppen Cross Stitch, It’s fun! har arrangert denne utfordringen som skal gå fra 1 februar til 1 mars. Anbefaler alle som er interessert i korssting å ta seg en tur innom siden deres, det er et fantastisk fellesskap der inne. Jeg har valgt å lage blogginnlegg for fem dager i slengen, men deltar daglig på selve facebooksiden.

Reglene er enkel!

Dag 1. Selfie/introduksjon. 

Dere som leser bloggen min kjenner meg nok allerede, men vi kan ta en oppsummerende intro av hvem jeg er. Mitt navn er Mia, 29 år og kommer fra nord-Norge, nærmere bestemt 9000-byen, også kjent som Tromsø. Har alltid likte å jobbe med hendene, å anser korssting som terapi for sjelen. Når jeg ikke broderer (eller gjør annet håndarbeid) spiller jeg, nå fortiden går det mest i Diablo 3. Sommeren 2014 fant jeg en kul i brystet, høsten 2014 ble det konstatert brystkreft. Jeg er nå frisk fra kreften, og veldig engasjert i åpenhet rundt kreft og ettervirkninger. Drømmer om enda mer målrettet behandling for alle diagnoser i fremtiden, og ikke minst mildere/mindre bivirkninger. Er også en av Kreftforeningens mange frivillige. Ingen barn, en liten hund ved navn Jesper og en samboer som har holdt ut med meg i 9 år! All ære til han <3

Dag 2. Eldste WIP (work in progress)

Det finnes faktisk et broderi som er eldre, et babyteppe. Hvor det faktisk er vet jeg ikke, forsåvidt er dette broderiet også bortgjemt en eller annen plass, men hadde heldigvis et bilde liggende på FB. Ikke la dere lure, det er faktisk uferdig. Jeg kjøpte det i god tro om at bakgrunnen også var brodert, ble skuffet når det viste seg å være påtrykt. Kun fordi jeg hadde brukt penger på den tvang jeg megselv til å brodere… men når de hersens stjernene fra tryllestaven skulle lages ble jeg lei. De fleste av stjernene mangler, kun noen få øverst med tryllestaven. Kanskje man gjør den ferdig en vakker dag.

Dag 3. Broderi kompis

Min godeste broderi kompis, her drømmer han om å få smake litt kylling. Jesper er en 6 år gammel tibetansk spaniel, for de som ikke har blitt introdusert for kjekkasen tidligere.

Dag 4. En annen hobby

Vanskelig å bare velge én hobby! Bildet er av den heklede rosa sløyfe puppen som jeg ga bort i premie her på bloggen. Jeg har mange andre hobbyer: hama perler, smykker, sy, male og ikke minst gaming for å nevne noen.

Dag 5. 321

Jeg fant, jeg fant, DMC 321! En ny og to gamle av samme nummer, de eldste er fra bestemor.

Da gjenstår 25 dager av utfordringen!

Mvh

Mia

#crossstitchitsfun #crossstitch #xstitch #broderi #naalogtraad #nålogtråd #hobby #håndarbeid #hekling #hund #utfordring #challenge

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg