Dødsdømt narkoman og dødsdømt hund redder hverandre

Vil ikke kalle dette en bokanmeldelse, for det handler like mye om personen bak. Jeg ble kjent med Stig etter en artikkel i iTromsø. Den omhandlet at Stig ikke fikk behandlingen han trenger, noe jeg reagerte kraftig på. Jeg mener alle bør få den medisinen de har behov for, man skal ikke trenge å vente til man ligger på dødsleie før de gjør noe. Er det ikke bedre å behandle et menneske når de enda er oppegående? 


Fra artikkelen iTromsø angående boken Tintin og meg

Jeg og Stig begynte å prate med jevne mellomrom på facebook, en utrolig hyggelig mann med masse livserfaring på både godt og vondt. Noe av denne erfaringen har han utgitt i bokform, Tintin og meg. En vending i Stigs liv som skulle vise seg å ikke bare redde han selv, men også hunden Tintin.

“Ved å studere han nærmere, kunne jeg se at innenfor det fysisk forferdelige, var han en fantastisk hund.”

Stig beskriver utseendet til den dødsdømte hunden han møter på en campingplass med sterke ord. Han gir oss et bilde av en skitten og forlatt hund. Han gir oss også et bilde av seg selv, boende på campingplassen. En narkoman som ikke brydde seg om andre enn den neste rusen. Et møte med en uflidd hund som skulle vise seg å være redningen for dem begge.

Han tar oss med på en reise ut av rusen og inn i et forhold mellom menneske og hund. Tintin skulle avlives, og her satt en tung narkoman med en avgjørelse, bikkja eller rusen? Stig valgte Tintin og kjærligheten til hunden sin. Veien ble til ettersom de gikk, og sammen nådde målet. De bodde i telt, de reiste rundt i verden. Stig ofret seg selv for Tintin ved flere anledninger, og Tintin ga sin kjærlighet, varme og beskyttelse tilbake til Stig. 

En kjærlighet de gir til hverandre den dag i dag.


Jeg anbefaler boken Tintin og meg til absolutt alle, det spiller ingen rolle om du har hund eller ei. Det er en fantastisk ekte og rørende historie. Brutalt ærlig forteller Stig om alle oppturer og nedturer, og hvordan livet artet seg sammen med Tintin. 

Bestill boken Tintin og meg for en rimelig penge.
Den er kjempefin som gave til deg selv eller noen du er glad i. 

Tusen takk til Stig for at du åpent tar oss med på din reise, og for alle de gode samtalene på facebook.

Mvh

Mia

Diverse artikler om Stig og Tintin:

iTromsø – Helt sykt å ikke gi behandling (2015)
iTromsø – Tintin reddet livet mitt (2014)
NRK – Stig Roar og Tintin reddet livene til hverandre (2012)

#bok #tintinogmeg #narkoman #mennesketsbestevenn #hund #sterkhistorie #medisin #dødsdømt #kjærlighet #vennskap #engasjerendesaker

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg