Less than size ZERO!

Full av optimisme og glede dro jeg til byen for å prøve ny pupp og brystholder. På kroppen hadde jeg en av protesene som nå er alt for stor, liker å ha de på slik at jeg kan se forskjellen når man prøver.

Nå skulle det bli full pupp til jul!

En hyggelig dame tok imot meg, hun fant fram bestillingen min, to stykk pupper og brystholdere. Det er jaggu ikke alle som drar til byen å prøver ny pupp tenkte jeg, å humret litt for meg selv innvendig.

Tok hurtig på meg en av de nye brystholderne, størrelse 70AA. Hun kunne sikkert se skuffelsen i ansiktet mitt, den var for stor… min friske pupp fylte ikke cupen, brystholderen så bare skrukkete ut. Fikk lagt inn en av de nye protesene i størrelse null, men var vanskelig å bedømme med en allerede for stor brystholder. Skiftet over til min egen, la inn protesen… nå kjente jeg fortvilelsen komme. Protesen var alt for stor, min friske pupp er nå MINDRE enn størrelse null protese. Det eksisterer ingenting annet. Prøvde den siste brystholderen i 70A, den satt bedre men cupen var selvfølgelig for stor. 

Tårene presset seg på.
Så da blir det ingen pupp til jul? Tenkte jeg. Dama forstod nok fortvilelsen min, hurtig drog hun fram en skalleprotese. For dere som ikke vet hva det er, så er det en type protese de som har fjernet deler av brystet (svulst), eller er under rekonstruksjon kan bruke for å få likhet. Jeg plasserte skalleprotesen over mitt friske bryst, da ble det likt. Men skal jeg virkelig måtte ty til skalleprotese på den friske puppen? For et nederlag. Damen som jobbet der skulle høre med HELFO om jeg kunne få dekt skalleprotese til den friske på grunn av vektnedgang. Da venter vi spent… med min flaks blir jeg ikke overasket om de sier nei. Men jeg er utrolig takknemlig for å ha en så god plass som Medi Nor å dra til, med dyktige ansatte som strekker seg det lille ekstra for oss puppeløse.

De som trodde det var en dans på roser å være tynn kan ta seg en saftig bolle. Eier verken pupp, rumpe, eller lår nå! Svartens vektnedgang som aldri stanser…

Jeg sitter med en følelse at det faktisk ville vært enklere å fjerne den friske.
Da kunne jeg ha hatt to klebe proteser, fantastisk likhet. Og ikke minst, aldri mer problemer med at den friske blir mindre enn selve protesen. Da kunne jeg ha bestemt på egen hånd hvilken størrelse som hadde vært finest. 

Gråt i bilen av fortvilelse.
Håpet jo på å forlate med en pupp som passet, slik ble det ikke. Jeg har derfor spradet rundt på handling med en alt for stor plast-pupp, og en lilleputt kyllingfilet av en frisk pupp.

Kom til meg å klag over kroppen din, å jeg skal gi deg en ørefik å si at du er perfekt. Du mangler… INGENTING!

Når vi omsider kom oss hjem så tok jeg av meg den eneste brystholderen som passer. Som vist på bildet er den ikke akkurat av det sexye slaget… Ikke kan jeg bruke den med bare en pupp heller, for da blir det en tom ‘lomme’ på andre siden. Plast-puppen ble lagt pent tilbake i esken sin, å plassert lengst bak i skapet igjen.

Problemet er ikke det at man savner en pupp, problemet er at jeg ikke kan velge om jeg vil ha begge eller en. Jeg kan ikke pynte meg i en lekker kjole, for de er som regel formsydd til bryster. Da er det ganske fint å kunne trekke fram puppen fra skapet, å være litt ekstra puppefin til fest. En fordel er også å kunne kle på seg pent undertøy, når man føler for det. Det handler om å føle seg vell…

Over dammen skal modeller ha size zero i klær, jeg har mindre enn som så i pupp(er). Men har forstått det slik at det er ikke like kult, eller?

Jeg ønsker meg ny pupp til jul!

Mvh

Mia

#kropp #pupp #pupper #bryst #brystkreft #mastektomi #protese #brystprotese #sizezero #kreft #bh #brystholder #mote #julegaveønske #helse #helfo #medinor

2 kommentarer
    1. Om jeg kunne, så hadde jeg donert litt av mine manboobs til deg De blir jo borte om ikke så altfor lenge uansett.
      Hadde bare mennesker vært modulær, så hadde vi kunne gjort litt byttehandel.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg