Gubben er GAL!

Vi var en tur på Jekta i helga, tok oss en snartur innom Taras for å se om de hadde fått noe nytt. Dette er en slik plass som jeg liker å se på tingene, men sjeldent kjøper, det er alt for dyrt. De bruker å ha gode salg, da tar jeg gjerne å utnytter anledningen. 

Men så var det denne runden da. Gubben vet jeg er glad i lakris, han vet også at jeg er HEKTA på sterke saker. Jeg ser bort på han idet han lurt sniker seg mot kassen, jeg fikk ikke lov å se hva slags smak det var på lakrisen… men prislappen, den så jeg. 85 norske kroner for et lite glass med lakris? Er det designer lakris? For jeg synes den ligner på den samme lakrisen man får kjøpt på butikken. Jeg trodde han hadde slått hodet litt, det finnes da grenser.

Hadde såvidt råd til å åpne den, men gubben insisterte på at den var kjøpt for å spises. Man kjøper da ikke gull for å kaste det ut vinduet? God lakris, men de har vært litt sparsommelig med habaneroen, den kunne ha vært sterkere. Til den prisen forventer jeg KRUTT!

Oppskrift på lakris med lik sødme og styrke: Søt Panda lakris fra dagligvareforretning, strø så litt chili pulver over. 

Jeg spiser en og en, tenker hvor mye koster denne ene lakrisen egentlig? Kom fram til at en bit ville komme på ca. 3 kroner, TRE Norske Kroner for en bitteliten bit med lakris? Dette ble alt for dyrt for min fatterslige tilværelse… når noe er så dyrt, så klarer man ikke kose seg ordentlig med det heller. Tenker bare på hvor mye annet man kunne ha fått for samme prislapp.

Gubben er GAL! Men jeg er fortsatt like glad i han.

Blir litt feil å legge denne under rimelige innkjøp, eller mat for vanlige folk (mat for rikfolk kanskje). Det er jo ingen av delene! 

Har du noen gang spist så dyrt snop?

Mvh

Mia

#matforrikfolk #dyrt #lakris #dårligråd #dyrnytelse #galskap #mat #snop

6 kommentarer
    1. Har smakt noen av de lakrisboksene der selv, siden vi solgte de på jobben før 🙂 er faktisk ikke sikker på om vi har de lengre etter nyåpning av butikken nå i år 😛
      Men husker ikke akkurat hvem av de jeg har smakt husker bare at det var en av de jeg virkelig synes var verdt pengene, resten hadde jeg ikke kjøpt igjen for å si det sånn ! 🙂

    2. hachimonster: Vanskelig da å prøvesmake seg igjennom alle boksene. Jeg forventer ordentlig habanero styrke av den der, var bare et hint av chili. Litt greit å vite at det i det minste finnes en av de boksene som er verd pengene, da er ikke merket helt lost 🙂

    3. Ser den ble lagret under mat for vanlige folk. Men nå er det jo helt vanlig å være gal. 🙂 Godt det er flere med gale gubber. 🙂 Ha en flott kveld, med eller uten dessignerlakris. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg