Rørt over hvor flott ungdom vi har i Tromsø

På mandag fortalte jeg kort om mitt møte med Russen på Kongsbakken, idag bar turen til Kvaløya. Mottakelsen var ikke mindre her, for en herlig gjeng ungdommer vi har i denne byen. De hadde kledd seg i rosa og pyntet litt for anledningen, salg av muffins var også godt igang. Begge skolene viste sitt engasjement tydelig, jeg blir både rørt og stolt. Man blir nesten litt overveldet over hvor mye de har stelt i stand, dyktig!


Grei uniform til slike anledninger.

Denne gangen tok også den flotte representanten fra Kreftforeningen innledningen, før det igjen var min tur. Som sist ble det nok noe stokking i kortene, men slikt skjer når man har et hode som ikke er 100%. Mener å huske jeg informerte dem om det også, ihvertfall på Kvaløya. En gjeng gode lyttere, som jeg håper tok budskapet. Ønsker jo ikke å skremme dem heller, kan jo tenkes at det kan bli hard kost for noen. 

Jeg håper ungdommen bærer Rosa sløyfe nå i oktober, og mobiliseres seg til innsamling når Krafttak mot Kreft starter. Den harde sannheten er at de fleste av oss blir berørt av kreft en eller annen gang iløpet av livet. Det kan være en selv, eller noen som står deg nær. Fremskritt er viktig, vi trenger deres hjelp!

Dere viser solidaritet, bare ved å vise at dere bryr dere. De tre små bjørnene på Kvaløya, eller den rosa Hulken på Kongsbakken hadde det nok gøy samtidig, og det er bra. For jeg mener at det bør være rom for latter, så lenge det driver engasjementet videre. Jeg oppfordret dere også til å ikke ta dere selv så høytidelig, livet er bedre om man våger å dumme seg litt ut iblant. Ikke fokuser på mangler, men heller på hva dine styrker som person er. Dere er flott, alle som en!

Var du å hørte på når jeg fortalte min historie, men kanskje sitter igjen med noen uoppklarte spørsmål. Ta gjerne kontakt her på bloggen, epost eller facebook, jeg svarer så godt det lar seg gjøre. 

Jeg blir rett og slett rørt av engasjementet til ungdommen i Tromsø. Vi kunne ikke fått en bedre gjeng,  jeg håper slikt engasjement smitter til de som er russ etter dere. Gode forbilder til de yngre!

Tusen hjertelig takk for at dere viser at dere bryr dere <3 

Mvh

Mia

Diverse linker:

Min innsamling til Rosa sløyfe – Pink is the new black!

Innlegget fra mandag – Stolt av ungdommen i 9000-byen

iTromsø – Farget Kongsbakken rosa

Krafttak mot kreft

#rosasloyfe #rosasløyfe #krafttakmotkreft #kreftrelatert #kreft #engasjement #ungdom #vgs #kvaløyavgs #fuckcancer #helse #innsamling #itromsø

2 kommentarer
    1. Vi har en utrolig flott ungdom, og det er flott at du får oppleve engasjementet, og at det er der. Synes jeg ser rosasløyfa overalt. For datra mi som er snart 13, er det et must. 🙂
      Du gjør en kjempejobb. 🙂 Fuck cancer. Jeg leste det forresten i en dagbok til ei lita jente som skrev seg gjennom sorgen etter tapet av mammaen sin. Fuck cancer

    2. Tone: Åååh, dakar jente <3 Men tror nok skrivingen var til god hjelp for å få sortert tanker og følelser. Ja, det er ganske mye rosa nå. Neste måned skiftes det ut med blått og bart! 😀 Håper gutta er dyktige med sin sak i år 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg