Heklet Rosa sløyfe (oppskrift) og den tredje brystvorten!

Laget meg noen små Rosa sløyfer, de kan brukes til så mangt. Festet en nål bak en, slik at jeg kunne bruke den på ytterjakken. Og en ble festet til en av de heklede puppene, som vist i innlegget ‘Heklet meg nye pupper’

Så kom jeg til å tenke på at det er da ikke bare kvinner som kan få brystkreft, menn har faktisk litt brystvev de også. I 2013, fikk faktisk 36 menn brystkreft. Det snakkes bare ikke så høyt om det, men er like så viktig. Jeg heklet derfor en brystvorte med tanke på mannfolkene. Festet en nål bak, slik at den kan bæres på skjorten. 

Som lovet legger jeg ved oppskriften på sløyfene. Originaloppskriften fant jeg hos Craftyghoul, har oversatt den til norsk nedenfor. Merk at du kan fritt velge farve, her er det ingen restriksjoner. Send meg gjerne bilder av din sløyfe!

Størrelse bestemmer du også fritt selv, anbefaler å bruke restegarn. Jeg brukte heklekrok 3 på den sorte og rosa, og 3,5 på den lys og mørk rosa. De ble på ca. 5 cm, den rosa er noe større. 

Oppskrift på heklede bevisstgjøring-sløyfer 

1. Legg opp 26 m
2. 1 fm i andre m og i de neste 9 m
3. 2 fm i de neste 5 m
4. fm i de neste 10 m
5. Fest tråden

Form til en sløyfe

Kant.

1. kjm i en av topp maskene på sløyfen
2. 1 lm, fm i alle maskene rundt sløyfen. Unntatt de fire hjørnene på enden av sløyfen. Og midten hvor sløyfen krysses (oppned “V”).
3. kjm i de to maskene i midten av oppned “V” i stedet for fm, dette vil gi sløyfen en finere form.
4. 3 fm i hvert hjørne.
4. kjm i den første fm
6. Fest tråden.

Om du ønsker en tynn sløyfe dropper du kanten rundt. Vil du ha en tykk ensfarvet sløyfe, så bruker du samme farve på kanten rundt som på innerste delen.

Kos deg med heklingen!

Mvh

Mia

PS: Støtt gjerne rosa sløyfe innsamlingen min på Kreftforeningens nettsider, Pink is the new black!

#hekling #rosasloyfe #rosasløyfe #håndarbeid #bevisstgjøringssløyfer #pinkribbon #breastcancerawareness #kreftrelatert

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg