Rosa sløyfe informasjon stand

En herlig gjeng damer møtte opp til stand ved Strandtorget i morgentimene lørdag. Her skulle det informeres, bevisstgjøres og ha innsamling til Rosa sløyfe, vi var beredt! Stian fra Paracord Tromsø ble også med på laget, så ut til at også han fikk solgt endel iløpet av timene som passerte. 

Vi skulle male Tromsø rosa, ihvertfall deler av byen! 


Vi har såvidt startet, å allerede har folk begynt å komme.

‘Bussen’ var lastet med masse godsaker, så her kunne folk velge fritt hvilken pin, refleks eller annet som passet for dem. Folk i alle aldre kom innom for å kjøpe. Skal sies det gledet meg ekstra når jeg så tenåringer som gjerne ga noen kroner for å få seg en fin refleks. 

Det var også to flotte damer fra Brystdiagnostisk senter som informerte og veiledet de som måtte ønske det på hvordan man utfører en selvundersøkelse. De hadde modell med tre bryster, der en var frisk og de andre to hadde forskjellige svulster. Interessant å kjenne hvor forskjellig det kan føles! Og ikke minst lærerikt for de som kjente etter kulene, spesielt unge jenter som generelt ikke tenker tanken. Jeg gjorde jo ikke det selv, før man plutselig befant seg der.

Fikk delt ut en masse ballonger, å forhåpentligvis spredd budskapet så godt som overhode mulig. Håper kvinnene som mottok dørhengeren (lik den på puppebildet ovenfor), benytter seg av instruksene. Jeg var en tur inne på Nerstranda, i det jeg skal gå ut ser jeg en ung jente lese fra dørhengeren om hvordan man undersøker brystene sine. Slik liker vi!

Ballongene ble spredd i alle retninger. Jeg så faktisk en i Kroken senere på kvelden. Hurra!


Klar for en rosa aksjon!

En kald men god dag på Strandtorget, sammen med en gjeng flotte damer (og to menn). 

Vi klarte å få inn totalt 21570 kroner på salg av effekter! Godt jobba alle sammen!

Mvh

Mia

#rosasloyfe #rosasløyfe #pinkribbon #brystkreft #breastcancer #kreftrelatert #oktober2015 #fokus #informasjon #paracordtromsø

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg