Vis din støtte!

Vis solidaritet med de som har, eller har hatt brystkreft. Tenk litt ekstra på de som lever med uhelbredelig brystkreft denne måneden, sannheten er at 1 av 4 aldri blir frisk. Bær en Rosa sløyfe nå i oktober! Om du ikke bærer den på jakken, så finnes det mange andre måter å bidra. 

Lurer du på hvor alle får disse rosa sløyfene på profilbildene sine fra? Det er meget enkelt, klikk på linken og følg anvisningen. Telefonregningen blir belastet med 50 kroner, noe som er selvsagt da pengene går til rosa sløyfe. 

Akkurat dette viser litt til det jeg har snakket om tidligere ‘En statusoppdatering om at du har diarè vil aldri øke bevissthet rundt brystkreft’ Tidligere oppfordret jeg til å sette B <3 om du hadde støtter rosa sløyfe, altså brystkreft. Med denne sløyfen på bildet trenger du ikke skrive det. 

Skal ikke tvinge deg til å slenge ut en rosa sløyfe på profilbildet ditt. Ønsker gjerne å minne deg på alle de andre måtene å støtte rosa sløyfe, kjøp en isskrape, pin, refleks eller annet rosa sløyfe stæsj. Jeg har saker tilgjengelig om dere skulle ønske å kjøpe via meg, eller bestill via nett (er gjerne litt dyrere der, koster å sende), du kan også møte på flotte damer som selger rosa sløyfe på kjøpesentrene. Torsdag 22 oktober kan dere treffe meg og mamma på Nestranda, her vil det være mulig å kjøpe litt Rosa sløyfe produkter. En annen mulighet er å donere via en av de mange innsamlingene som foregår. Dette er min, Pink is the new black!

Forskjellige måter å støtte rosa sløyfe.

Du synes kanskje jeg er masete? Tro om igjen, dette er bare én måned i året. Folk stopper ikke å bli syk de andre 11 månedene, solid fokus på selvundersøking er derfor viktig. Forskningen stanser heller ikke resten av året, men uten støtte fra dere kan faktisk det skje.

Jeg sitter med håpet og troen på at sammen kan man finne løsninger!

Mvh

Mia

#rosasløyfe #oktober2015 #brystkreft #kreftrelatert  #fokus #helse #rosasloyfe #kreftsaken #visdinstøtte #forskning

15 kommentarer
    1. Elin Slåen: Ååååh, tror ikke jeg har sett dem? Ligger de på bloggen din? Så bra! Jeg er nok litt ekstra Rosa i år, får en litt fighting spirit for å samle inn ekstra til forskning 😀 Godt å ha noe å engasjere seg i.

    2. Flott påminning. Du maser ikke. Bare å kjøpe så mye rosa som går an, hvis det bidrar til en inntekt til de som forsker på brystkreft. Så er det sånn at jeg har malt kjøkkenet rosa….. men det hjalp visst ingen… 😀 😀

    3. Tone: Hehe, nei ikke alt rosa hjelper, noe er bare fint å se på 🙂 Men det kan jo i en måned som oktober være en god inngangsbillett til å prate om rosa sløyfe. Det er i hovedsak den funksjonen håret mitt har nå 😀

    4. Kjempebra!!! Eg blir også sånn passelig irritert på kryptiske tullemeldinger som ingen skjønner noe av – og det er jo like viktig at mannfolkene får vite hva disse kampanjene går ut på. Det er som du sier ikke til noen hjelp å skrive om du hadde diaré – det øker ikke bevisstheten om bk noe. Heller ikke et hjerte som bare står der uten et eneste ord om hvorfor.. Eg har flere ganger blitt redd, og mine barn ble vettskremt når det begynte å samle seg hjerter på veggen min uten et eneste ord eller bokstav om hva dette dreide seg om… Det er jo noe man gjør når noen har det tungt, og trenger en klem, eller kan være en kondolanse… Om man skriver en bokstav så sender jo den signaler om hva dette dreier seg om i det minste 🙂 men eg synes det er kjempebra å få så mye fokus på brystkreft – og at folk engasjerer seg på positive måter som du forteller ifra skolebesøkene. Det er faktisk utrulig bra!!! Du har gjort mye bra feltarbeid i tillegg til å sette fokus på BK her på nettet 🙂 god klem

    5. Bjørghild: Tusen takk for kjempegod tilbakemelding Bjørhild! Mannfolk kan jo faktisk også få brystkreft. Jeg er litt for å fjerne tabu-stemplet mange menn med brystkreft føler. Det må være forferdelig å gå igjennom noe slikt nesten skamfull og alene.

      Det skal ikke så mye mer til enn å faktisk skrive klem <3 Istedet for kun et hjerte. Brenner for saken, å håper forskning vil gi oss ny banebrytende behandling!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg