Centimeter gjorde meg klar til rosa sløyfe!

I går var jeg så heldig at Centimeter Hår & Sminke gjorde meg klar til en ordentlig rosa oktober.

Pink is the new black! 

Centimeter Hår & Sminke finner du rett ovenfor Nerstranda (Tromsø). Står du ved hovedinngangen, snu deg å se rett over gaten. I andre etasje vil du bli møtt av flere flotte damer. De er alltid like blid, selv når det er ruskevær ute.

Klokken 11.00 hadde jeg time hos ei ung jente som var lærling, hun skulle nå få bryne seg på hårmanken min. Hadde begynt å bli litt trollsk i utseendet, så var greit å få ryddet litt på toppen. For ganske lenge siden bestemte jeg meg for å farve håret rosa til oktober. Ble inspirert av en kul type som farvet barten blå i fjor til Movember. Virkelig ingen dum idé for å sette rosa fokus denne måneden. 

Den unge frisøren tok godt imot meg, guidet meg til en ledig stol. Vi ble enige om hvor sterk rosafarven skulle være, så satte hun igang. Først bleiking, noe jeg bare har gjort en gang i hele mitt liv. Det var vell gjerne på ungdomsskolen, så rundt 2000-tallet vil jeg tro. Når alt var på plass i håret og hetten trukket over hentet hun litt kaffe til meg. Her snakker vi god service!

Ble lettere sjokkert over mitt blonde hode, så gøy! Da var tiden inne til å farve det rosa. Hun måtte gjøre det i to omganger, siden håret mitt ikke ville ta farven like godt i første omgang. Beroliget henne før vi begynte med fargingen at all lærdom er god lærdom. Liker å velge lærling, for jeg er i den mening om at alle må begynne en plass. Alle må lære, å jeg stiller gjerne opp. Omsider ble farven slik den skulle være, å hun kunne begi seg i klippingen. Nå hadde jeg ikke så veldig mye hår, så det ble mest forming. Litt mindre lykketroll og mer frisyre kan vi vell gjerne si. Ble strålende fornøyd!

Klokken 15.00 var man ferdig, tar tid å få en snasen frisyre. Jeg klager ikke, var hyggelig selskap fra start til slutt. For ei flott jente, ønsker henne all lykke til videre med lærlingtiden. 

Den største grunnen til at jeg valgte å bestille time hos Centimeter er at de har vært flittig brukt iløpet av behandlingsperioden min. De er en av veldig få som selger hodeplagg her i byen, eller chemo beanies som de gjerne heter. På grunn av disse hodeplaggene gjorde det meg egentlig ingenting å være skallet. Jeg kunne lett skifte hodeplagg etter humør eller klær. De fører også noen gode myke luer i bambus, herlig til kveldene. Centimeter har også andre alternativ om du mangler hår på toppen. 

Noen få eksempler på hodeplagg som ble brukt igjennom perioden uten hår. 

Centimeter har erfaring med både skallete mennesker og de med kjemohår. Det falt meg derfor naturlig å få min første frisørtime hos akkurat dem. De jentene som er så heldig å få lærlingtiden sin hos dem får noe ekstra. De får lære om noe som mange ikke får verken se eller oppleve. De får ta del i å gjøre dagene bedre for mange flotte folk ved å ha hodeplaggene tilgjengelig. De får kjenne på hvordan kjemohår i forskjellige varianeter er i større grad, fordi vi vender tilbake. Det sier vell seg selv at når man treffer disse flotte damene flere ganger iløpet av noen måneder, så blir man glad i plassen. De deltar også på sminkekursene som føres av Vardesenteret.

Mangler du hår på hodet uansett årsak, ta turen innom Centimeter. Trenger du en klipp, farging eller annet? Ta turen til Centimeter, å jeg lover deg at du vil bli møtt av noen hyggelige damer.

Tusen takk for ny sveis, I like it! 

Pink is the new black!

Mvh

Mia

#frisør #centimeterfrisør #tromsø #hårklipp #pinkisthenewblack #rosasløyfe #oktober2015 #tilbaketillivet #mote #rosahår

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg