Kalenderen er full

Som nevnt i et tidligere innlegg er denne måneden ganske hektisk, det blir derfor mindre tid til å blogge. Muligens blir oktober også fullfart, det vet jeg ikke enda. Det er tross alt rosa sløyfe, skal derfor ikke se bort ifra at noe er på agendaen. 

calendar and clock
Licensed from: mizar_21984 / yayimages.com

Det ser ut til at det meste av møter og kurs er lagt til akkurat september måned. Hvorfor vet jeg ikke, er bare glad når jeg endelig har kommet meg igjennom det og kan si at man er fullverdig frivillig, og til sist likeperson.

Dere har kanskje sett oppfordringen fra Kreftforeningen på facebook, der de linker til denne basiskurs for frivillige i Tromsø. Nå er jeg kanskje litt treg å legge ut linken her på bloggen, siden kurset er idag. Men det kommer alltids flere kurs, du kan jo tenke på saken. Har du litt tid tilovers, så hadde det kanskje vært noe for akkurat deg. Det kurset skal jeg på idag, gleder meg! 

Med unntak av noen få vakter på Vardesenteret så er ellers kalenderen fylt godt opp. På fredag reiser jeg til brystkreftforeningens opplærings- og likepersonskonferanse, helgen min blir derfor tilbragt på Fornebu. Uken etter foregår det noe hver dag, unntatt mandag og søndag. Så de dagene skal jeg virkelig bruke til å slappe helt av. Til vanlig liker jeg å ha 1-2 dager imellom hver aktivitet, men kan ikke akkurat bestemme når slikt skal lande. 

tired dog
Licensed from: WilleCole / yayimages.com

Kjenner at hodet og kroppen er sliten, veldig sliten. Jeg snakker ikke slik som man er etter en god dag på jobb, her snakker vi fatigue ut av en annen verden. Men jeg skal klare det, for jeg vet at når jeg har fått gjort alt dette så er man så mye nærmere målet. Frivillig og Likeperson. Det er ikke mange timene jeg bruker på disse møtene, men det er nok for toppen og kroppen. Derfor tillater jeg meg selv å slenge meg strak ut på sofa når man kommer hjem. Slik får september være, resten av vinteren blir nok litt mer stabil vil jeg tro. Da kan jeg gjøre ting i mer korrekt tempo etter hva kroppen tillater.

Gullroten der framme drar meg stadig ett hakk nærmere! Heldigvis er noen av aktivitetene på planen energigivende også, ikke alle tapper batteriet fullstendig. Det er litt vanskelig å forklare, for man blir jo sliten der også, men ikke på samme måte.

En fullstappet og hektisk måned, men fylt med så mye godt. Nye mennesker, minnerik og fersk lærdom, gleder meg!

Det føles så godt å være til nytte!

Mvh

Mia

#september #sliten #fullkalender #myeågjøre #fatigue #frivillig #likeperson #kurs #møter #tilbaketillivet 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg