September blir en sykt bra måned!

September blir en meget hektisk, minneverdig og lærerik måned for meg. Det er lenge siden timeplanen har vært så full, føles litt godt i grunn. Har som nevnt nylig startet som frivillig på Vardsenteret (og kontaktperson), kjennes godt å være til nytte!

Hand and a butterfly
Licensed from: git / yayimages.com

I den forbindelse er det mange kurs man skal få tatt, før man kan kalle seg fullverdig frivillig. Ikke bare kurs, det er selvfølgelig mange forskjellige møter også. På listen min står det også likeperson i Brystkreftforeningen, de har noe som heter besøksgruppen. Jeg fikk selv besøk på pasienthotellet etter operasjonen, ei koselig dame som ga meg min første protese av vatt og informasjon. Det er kanskje ikke like vanlig at yngre får brystkreft, men vi er mange nok. Håper derfor jeg kan være en av de som tar steget til å være med i besøksgruppen og likeperson, det kan kanskje hjelpe å møte noen som gikk igjennom det samme i ung alder. Kreft er ganske fjernt for mange unge, meg inkludert, før jeg selv fikk det. Det kan derfor virke ekstra skremmende der og da, plutselig er man ikke som venninnene og kompisene i samme aldersgruppe.

Breast cancer awareness education concept
Licensed from: cienpies / yayimages.com

Skal derfor på Brystkreftforeningens opplæring- og likepersonskonferanse på Fornebu nå i september. Kjenner jeg gru-gleder meg! Er ikke engang glad i å ta bussen, også skal jeg nå hoppe på fly, alene. Det er verd det, å jeg vet straks mine føtter har kommet seg ned dit så slapper denne tøtta mer av.

Håper nettsiden til Hjelpeposen blir ferdig denne måneden også, slik at jeg får sendt ut flere mailer. Stresser litt nå, spesielt med tanke på hvor lite tid det egentlig er til å få gjort alt! For hva kommer etter september, nemlig oktober! Hva skjer i oktober? Jo, rosa sløyfe. Det sier vell seg selv at jeg ønsker å være aktiv under måneden med fokus på brystkreft. 

Selv om denne måneden blir litt spesiell, og jeg kommer nok til å kjenne fatiguen ekstra i enkelte øyeblikk. Så gir det litt energi når man vet det er for noe godt, gullroten der framme som venter. Hvile kan jeg gjøre resten av vinteren! 

September blir litt av en måned, fylt med ny lærdom og minneverdige øyeblikk!

Mvh

Mia

#september #hjelpeposen #brystkreft #kreft #vardesenter #frivillig #hektisk #møter #kurs #høst #minneverdig #lærerikt #tilbaketillivet

 

4 kommentarer
    1. Ja, det høres flott og spennende ut. Men også fullt opp av utfordringer. Jeg er sikker på at du vil være en flott støtte for andre som kommer i den situasjonen med kreft. Lykke til. 🙂

    2. Det høre veldig flott og spennende ut 🙂 Og støtte er noe alle trenger, og noen ganger kan det være ekstra flott med støtte fra noen som faktisk veit hva de går igjennom- og ekstra fint er det jo med støtte i alle aldre <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg