Man må kunne telle for å hekle!

I flere timer satt jeg å telte masker, fikk ikke mønsteret til å stemme. Jeg gjorde jo som det sa, men ente opp med over 50 masker… Hvordan? Telte og telte, begynte å sette streker på et ark for å følge mønsteret, I V I V I V I V I V osv. Forsatt fikk jeg for mange masker i forhold til mønsteret. 

skein of wool with eyes, ribbon, scissors and crochet hooks isol
Licensed from: jannyjus / yayimages.com

Garnet bare lo av meg, dumme deg får ikke til! Det gjorde narr av meg, hånet meg idet timer gikk forbi. Fikk ikke med meg noe av det som foregikk på serien som jeg skulle følge med på. Irritasjonen begynte å ta tak. Sende melding til både mamma og søster om hvordan skulle jeg løse omgang 5?

Søster svarte med den største selvfølge, “i annenhver maske hekler du to fm i samme maske”. Det var jo det jeg hadde gjort!! Ok, fikk prøve igjen da. Denne gangen telte jeg høyt og tydelig, 42! Hva pokker, hvordan endte jeg på over 50 tidligere? Så gikk det opp for meg… 

Min telling hadde foregått på følgende måte… 25, 26, 27, 28, 29, 40, 41, 42, 43 osv.

Er det mulig? Her har jeg brukt time etter time, rekket opp igjen og igjen. Så er det fult og helt min egen feil, jeg har rett og slett hoppet over 30 tallene! 

Det er så utrolig idiotisk gjort! Men samtidig så jævlig typisk slitent kjemohode… Hekling var kanskje ikke det beste å foreta seg etter knappe 3 timer søvn i natt? Det i kombinasjon med laber konsentrasjon fra før var jo dømt til å feile fra begynnelsen. 

Tror jeg legger heklingen bittelitt til siden akkurat nå, bedre telling neste gang.

Føler du deg som en komplett idiot til tider?

Mvh

Mia

#hekling #hekle #håndarbeid #kjemohode #chemobrain #dårligsøvn #litesøvn #konsentrasjonsvansker #idiot #dumskap

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg