En uke i Monetbello-boblen

Vi har for kort tid siden landet i kalde Tromsø, det ble en del forsinkelser med flyet dessverre. Jeg kommer senere til å lage et lengre innlegg beregnet på de som måtte lure på hva Montebellosenteret egentlig er, hva de kan forvente når de reiser dit med mer. Og ikke minst litt om kurset Brystkreft – ‘Kreft hva nå?’.

Skal ellers ikke si så alt for mye, begynner snart å grine bare av å skrive.

Ønsker å takke dere flotte damer som jeg fikk æren av å bli kjent med i løpe av uken. Skulle ønske det varte lenger, slik at jeg hadde fått tid til å bli like godt kjent med dere alle. Kanskje man får snakket mer på nett? Dere har alle som en vært med på å gi av dere selv, tatt en plass i hjertet mitt. Det er et hjørne der som nå alltid vil være deres, som er reservert til Montebello-boblen.

Tusen takk for at jeg fikk være en del av deres fellesskap, tusen takk for at jeg fikk bli kjent med dere og deres make, venninne, mor eller datter. Slet med å holde tårene tilbake, spesielt under taxi turen på vei til togstasjonen i Lillehammer. Det ble så virkelig da, nå skulle man faktisk forlate dere. Reise til hver sin kant av landet, tilbake til hverdagen. Dere som jeg nå var blitt så glad i, på så kort tid. Jeg skal aldri mer fnyse av reality program der de gråter når de må forlate hverandre etter en knapp uke. Nå vet jeg hvor lite som skal til før man er så sammensveiset med noen, spesielt når vi deler noe så personlig sammen. 

Dere ga meg nye verktøy til å fortsette å komme meg tilbake til livet. Montebellosenteret ga det faglige stoffet, og gjorde det mulig for oss alle å få et fellesskap. Men dere gjorde hele opplevelsen. Uten dere hadde det bare vært et tomt hus. Tusen takk for hjertevarme, latter og tårer.

Noen bilder fra Montebello-boblen!

Nydelig område rundt Montebello senteret

Hele stedet levde. Sommerfugler, humler, fugler, ekorn og frosker ga oss gleder med å vise seg litt ekstra for oss.

Vakker og harmonisk vann.

Ei maurtue på størrelse med meg!

Solnedgang <3

Blir å lage et eget album med flere bilder fra Montebellosenteret på facebook-siden til bloggen. Bilder av andre deltakere blir ikke lagt ut verken her eller der, men heller der dere vet.

Det har vært en fantastisk opplevelse å være litt i boblen sammen med dere. Ta godt vare på dere selv, håper vi sees igjen.

Mvh

Mia

#montebello #montebellosenteret #brystkreft #krefthvanå #kurs #kreft #tilbaketillivet

4 kommentarer
    1. Er sååå utrolig glad for at oppholdet ga deg så mye! Gleder meg til å høre mer neste gang vi møtes på Vardesenteret! Skjønner du må hva jeg mente når jeg sa at man ikke kan beskrive hvor fantastisk det er der?
      Klem fra Ingrif

    2. Så godt at du hadde en så fin og positiv opplevelse der nede. Spent på å vite mer. Godt å se deg på blogg igjen. 🙂 Ha ei fortsatt flott helg. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg