Rimelige innkjøp.

Jeg er nok langt fra alene om å ha dårlig råd. Og i et samfunn som er meget materialistisk er ikke alltid det like enkelt. Man blir stadig påminnet om hvor lite man har råd til, hvor annenrangs man er i en verden der det beste kun er godt nok.

Shopper Shopping Means Commercial Activity And Adult
Licensed from: stuartmiles / yayimages.com

Lager derfor en egen kategori på bloggen, der jeg ønsker å vise fram rimelige innkjøp av diverse saker og ting. Håper på det viset at andre kan se at det er greit å handle billig, det dyreste er ikke alltid det beste. 

Hva i alle dager mener jeg med det? Kvalitet, kvalitet, kvalitet roper du kanskje. Dyrere er jo et tegn på det, eller hva? Både ja og nei. Nå har tester blitt utført gang etter gang på blant annet klær, der det viser seg at dyrt ikke nødvendigvis har best kvalitet.

Det er vell en av grunnene til at jeg elsker tester som TV2 Hjelper deg har utført opptil flere ganger. Hva ser vi? Billig er like bra som dyrt i denne testen. Nå skal det sies at selv jeg kjøper dyrt på enkelte områder, men jeg hopper ikke ukritisk inn med en tanke om at dyrt er best. Jeg har øyne til å se med, hender til å føle med. Å jeg velger å bruke sansene i det jeg handler. Om det ikke er på nett, det er vanskelig å sanse via data skjermen.

Så her er til alle dere som må leve sparsommelig, men gjerne ønsker flotte ting. Dere er ikke alene, vi er mange i samme båt. La oss derfor handle rimelig, sammen.

Mvh

Mia

#rimeligeinnkjøp #handel #shopping #økonomi #billig #mote #kvalitet #matrerialistisk #materialistisksanfunn 

3 kommentarer
    1. Jeg skal ikke akkurat si at jeg har dårlig råd, for jeg har fast jobb som er mer enn godt nok betalt i forhold til hva jeg trenger- “problemet” mitt er bare at jeg har prioritert hunder, og de tar jo så klart en god del av budsjettet. Dette har jeg regnet på, om jeg faktisk har råd til eller ikke, og at jeg da må prioritere bort visse ting, det er helt ok 😉 Ikke at jeg egentlig må prioritere bort så mye, for jeg er ikke så glad i å shoppe, eller å bruke masse penger på dilldall hver måned. Men, når kontoen nærmer seg “en uke før lønning”, så blir jeg litt ekstra gnien, tilfelle hundene må til veterinæren. Da må jeg kanskje vente litt lenger med å kjøpe en ting jeg egentlig kanskje ikke har bruk for, men som jeg vil ha likevel 😛

    2. Elin Slåen: Helt enig i den, dyra går fremfor dilldall 🙂 Vi har alltid en buffer stående i tilfelle noe uforutsett skulle oppstå. Men utenom det har jeg ikke stort med penger, jeg gikk opp 200 kroner i dagsats nå når jeg gikk over til AAP. Sier litt om hvor lite jeg hadde på sykepenger 😛 Da må man være oppfinnsom til tider. Og jeg elsker salg! Ser ikke poenget i å kjøpe på fullpris når det er på salg en måned etter (sesongskifte), klær går ikke ut på dato. Med mindre man er moteløve vell å merke 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg