Reiser til Montebello

Pakker kofferten og blir borte en ukes tid, herlige Montebello venter meg! Det er ihvertfall det ryktene sier, at plassen er fantastisk. Gleder meg til en hel uke sammen med brystkreft-søstre og deres maker. En hel uke der man er omringet av mennesker i samme situasjon. En hel uke med kursing og aktiviteter, men også mulighet for avslapping. 

Vintage suitcases
Licensed from: Ivonnewierink / yayimages.com

Det jeg ikke gleder meg til er selve turen, har aldri vært noe glad i å reise. Liker ikke engang å ta bussen her i byen, om jeg ikke er 100% sikker på hvor jeg skal plinge av. Mitt indre kompass fungerer ikke, har aldri eksistert egentlig.

Ryktes at de ikke har verdens beste internett der. Noen sier man ikke skal tenke på det, men nyte her og nå. Forstår tanken, men det er mye man trenger nett til. Blant annet må jeg få sendt meldekort iløpet av oppholdet. Er man vant til mamma-nett, så legger man kanskje ikke så godt merke til om det er i tregeste laget. Mamma har helt forferdelig tregt internett! Jeg mener det ikke skal gå evig lang tid før man faktisk kan navigere på en nettside. Nok om internett!

Jeg har laget en plan om oppdatering når jeg kommer tilbake. Mye så andre kreft rammede skal kunne lese hva oppholdet går ut på. Savnet litt nærmere forklaring, vet jo enda ikke om det er noe for meg. Anser at jeg selv har taushetsplikt, slik at ingen private historier skal bli nevnt og gjenkjent. Mange har nok allerede lagt merke til at jeg ikke legger ut bilder av andre mennesker som kan identifiseres, med mindre jeg har fått tillatelse. Spesielt ikke av en så sårbar gruppe. 

Er det noen som blir knipset av meg på turen, så er det nok mer til private minner.

Det sies at et bilde sier mer enn 1000 ord, så skal forsøke å oppdatere jevnlig på instagram i løpet av turen. Følg meg gjerne der under navnet Lilleskygge.

Det tyngste blir å forlate denne sjarmøren hjemme. Vet han blir til å ha det fint sammen med mamma og senior, men kommer jo til å savne han.

Det blir nok en lang dag i morgen, men en flott slutt når man endelig når destinasjonen.

Gleder meg til å møte dere alle! 

Mvh

Mia

#montebello #montebellosenteret #reise #kurs #livsmestring #brystkreft #kreft #mestring #ferie 

9 kommentarer
    1. Montebello er et vakkert sted. Da jeg var der så var den kokken som regjerte på kjøkkenet kjent for sid usedvanlige gode mat. Helt fantastisk.
      Jeg var derimot så ung da jeg var på Montebello at jeg følte at jeg ikke helt passet inn der. Jeg som 26 åring med “eldre” damer på 40-50… Men man kan vel si heldigvis for det, på en måte, at det ikke var så mange unge som hadde kreft akkurat da 🙂
      God tur uansett, og nyt omgivelsene 🙂

    2. Håper du får en flott og lærerik og ikke minst innholdsrik tur, selv med dårlig indrekompass (kjenner så alt for godt til den) og muligens dårlig internett 🙂

    3. lillja: Nylig fylt 29, så regner med at det er litt forskjell i forhold til min egen aldersgruppe. Men, jeg liker like godt en røverhistorie fra en eldre herre, håndarbeidsprat med ei dame, eller gaming snakk med ungdom 🙂 Sånn sett skal det nok gå greit. Er vell i bunn og grunn positivt at det ikke er så mange ‘unge’ 🙂

      Har hørt mange rykter om god mat, så gleder meg skikkelig! 😀

    4. Å, kos deg sammen med brystkreftsøstre og deres makkere. 🙂 Sjarmøren samler om mulig på enda mer sjarm til du er hjemme igjen. 🙂

    5. God tur Mia ( og Sigurd ) og kos dere så masse💗 Traff på Jesper i går kveld og han hadde det så fint sammen med Lenny 👍 stor klem😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg