Mitt år med brystkreft (film)

I morgen 4 august er det ett år siden telefonen fra legen med endelig diagnose. Omlag en uke etterpå, 12 august er dagen da brystet ble fjernet. Som nevnt har jeg aldri likt bilder av meg selv, men etter funnet av kulen endret noe seg i meg. Det ble viktigere å dokumentere, viktigere å våge, pushe grenser. Jeg begynte smått før timen hos BDS, utfordringer har stått i kø siden da.

Du kan lese mer om hvorfor det tidligere manglet bilder av meg her.

Mitt år, på både godt og vondt. 


Jeg hadde ett mål, å komme meg på fjellet neste sommer, altså denne sommeren. Det ble kanskje ikke det fjellet jeg hadde håpet på, men fjell ble det. Det var både bannskap og tårer mot toppen, men min kjære hjalp meg på veien. Med en støttende hånd i korsryggen og gode ord kom man seg opp! Beste mannen i mitt liv som har hjulpet meg igjennom det hele, og fortsatt hjelper meg nå i etterkant.

Om sangen jeg har valgt til videoen. Jason Mraz laget denne sangen til en kompis av seg som fikk kreft og måtte gå igjennom behandling. Det som slår meg er hvor feel good den er, men samtidig alvorlig. Se gjerne intervjuet med Jason og hans inspirasjon bak sangen her.

Well, if you’ve gots the poison, I’ve gots the remedy
The remedy is the experience, this is a dangerous liaison
I says the comedy is that it’s serious
This is a strange enough new play on words

Tusen takk til alle som har vært der for meg iløpet behandlingen og tiden etter. Tusen takk til Vardesenteret og Kreftforeningen som har gjort at man har truffet mange gode sjeler. Mennesker man kanskje aldri ellers ville ha truffet. Gode samtaler og latter såvell som alvorlige øyeblikk. Dere er gulle god alle sammen <3 Tusen takk til Brystkraft på facebook, dere har vært en plass å søke råd, lette trykket eller dele gleder.<

Godt eksempel på kjemo-hode, dette innlegget ble postet en dag for tidlig. Skulle bli lagt ut 4 august… forbanna kjemo-hode.

Nyt de gode dagene!

Mvh

Mia

#brystkreft #ettår #behandling #operasjon #mastektomi #cellegift #markering #kreft #utfordring #vardesenteret #kreftforeningen

4 kommentarer
    1. Flotte, vakre, Mia <3 En fantastisk film om ditt liv det siste året! Takk, for deling, og takk for ditt pågangsmot <3

    2. Haha, et godt kjemo-hode da. Utrolig sterkt innlegg og veldig god film. Blir rørt og glad på samme tid. Så godt at du er den modige personen du er og at du pusher grenser. Du gjør noe veldig viktig også for andre.<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg