Jeg utfordrer dere!

Har funnet favoritt potetgullet mitt. Har ikke sett det til salgs her i Norge, kanskje de har det i eksotiske sør? Om noen vet hvor dette selges, rop ut! Disse fant vi i godeste Kilpis, aka lille Tromsø.

De er så sabla god! Men vær forberedt på styrken idet du tar første bit. Krydder har en tendens å være som fint støv, når du ikke er bevisst hva som befinner seg på potetgullflaket så kan du få en overraskelse nedover halsen. Tror jeg inhalerte idet jeg tok min første inn i munnen. Det ble noen host, selv fra denne kanten. Og jeg er glad i sterk mat!

For de som er litt ømtålig anbefaler jeg å ha en rømme-dip til, da skal du fint få avrundet den sterke smaken.

chile habanero
Licensed from: michelepautasso / yayimages.com

Hot Headz er krydret med Habanero, disse ligger på rundt 100 000?350 000 Scovillegrader. Til sammenligning befinner papirka seg på 0, og jalapeño på 2 500-8 000. Altså er ikke jalapeño særlig sterkt i sammenligning med Habanero. Har du noen sterke greier hjemme, se gjerne her hvor de ligger på skalaen.

Har du noen sterke snop tips?

Mvh

Mia

#potetgull #chips #habanero #chili #scoville #hot #utfordring #mat #matutfordring #snop #godter #kos

6 kommentarer

Siste innlegg