Bikkja har en anbefaling til andre hunder der ute

Når Jesper var liten og unghund hadde vi problemer med å finne en sele han ville godta. Han avskydde de fleste selene, noe som gjorde både matmor og matfar trist og lei. Hunden skal jo like å gå tur, ikke føle han må igjennom tortur med trekking over hodet eller klips som lugger.

I 2012 kom vi over denne selen på nettbutikken Jack and friends. Jesper anbefaler Ergocomfort selen på det sterkeste! Først nå, etter tre år med daglig bruk begynte den å bli litt slitt.

Jesper gir pluss for:

– Slitesterk

– Passer for hunder med litt lengre rygg (blir ikke for kort på noen måter)

– Sitter ikke for tett

– Lukking som ikke lugger i pelsen

– Solid lukkemekanisme som ikke kan gå opp


Ergocomfort sele fra Jack and friends

Det er nå SALG på selen og kobbel i samme merke! Vi kjøpte derfor kobbel også i denne omgang, tenkte det var verd å prøve ut siden vi var så fornøyd med selen.


Ergocomfort kobbel fra Jack and friends.


Jesper med sin nye Ergocomfort sele.

Det er ikke så enkelt å få et fint bilde av selen når den forsvinner i pelsen til hunden. Forsøkte å dytte unna litt pels, Jesper ga med da en -Slutt å tøv med pelsen min mor, nå ser jeg dust ut! holdning.


Greit å slippe å lete etter feste.

Selen ‘står litt opp’ på ryggen, noe avstivet. Dette gjør at den ikke ‘faller sammen’ eller blir borte i pelsen. Enklere for både eier og hund.

For ganske lenge siden gikk snop-posen til Jesper ødelagt, siden da har vi lett etter en som har høvelig størrelse. De fleste er alt for stor til vårt bruk. Kom over denne på samme nettside, så nå skal den bli flittig testet ut. Endelig skal vi slippe å legge snopet i en brødpose. Skal love dere at Jesper også anbefaler denne med tanke på at det vil bety mer snop til han.

Den er av plast, man klemmer på den for å få snopet ut. Skal sies vi ikke var helt fornøyd med farven, men slik ble det bare. 

Har du noen andre geniale seler som fyller Jespers krav? Hvordan type sele bruker du på hunden og hvorfor?

Mvh

Mia

#hund #dog #tibetanskspaniel #hundesele #hundekobbel #kobbel #netthandel #dyrebutikk #anbefaling #sele #jackandfriends

2 kommentarer
    1. Den så faktisk veldig god ut den selen der! Jeg bruker Hurtta sin Y-sele på mine store, men er ikke 100% fornøyd med den på Lillemor. Den sitter ikke godt på henne så den vrir seg hele tiden. Jeg har til og med gått ned en størrelse, som er den miste jeg kan bruke, men den sitter like dårlig den også. Ellers er jeg fornøyd med kvaliteten på de 🙂
      Denne type sele som du har her til din er nok ikke så god på mine store, men kan tenke meg den hadde vært kjekk til Iimo- og jeg tenkte på nakenkatten min med en gang også ? 🙂
      Og den godbitboksen så jo helt genial ut, for det er jo ingenting som er mer irriterende enn måtte grave etter godbiter i brødposer, og hundene blir jo litt oppgitt over hvor lang tid det kan ta å få en godbit 😛 ha ha..

    2. Elin Slåen: Ja, den selen er genial! Godt i et matmorhjerte å se hunden komme løpende straks han ser selen, i motsetning til hva han gjorde med de man brukte når han var yngre.

      Snop flyter i lommer og poser overalt her i huset 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg